Efterlyser Doom lignende spil
Fra : Lars

Dato : 12-12-02 22:10

Hej jeg har købt UT2003 og konstateret at det ikke helt er den type spil jeg er ude efter.
Det jeg kunne tænke mig er et spil efter samme stil, men hvor man kun har eet liv til at
gennemføre alle baner. Jeg erindrer at Doom II der var fremme til dos for en del år siden var
efter denne type spil.

Så er der nogen der kan anbefale et 3D Doom lignende spil?

mvh Lars

Fra : pizzaman

Dato : 12-12-02 22:15

En gang til og langsomt.....

Så vidt jeg forstår, har du kun spillet: doom 2 og UT 2003, og nu efterlyser
du et doom-lignende spil??

Fra : Øistein wind

Dato : 12-12-02 22:23

"Lars" <l@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en del år siden var
> efter denne type spil.
>
> Så er der nogen der kan anbefale et 3D Doom lignende spil?

Return to castle wolfenstein er en mulighed. Halflífe er ligeså værd at
prøve. Sidstnævnte er en smule mere jordnært... eller er det? Begge
muligheder er uden tvivl spil der foregår i denne verden, men med mere eller
mindre jordiske væsener at kæmpe imod....

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 12-12-02 22:35

Lars wrote:
> Så er der nogen der kan anbefale et 3D Doom lignende spil?

De nutidige spil der kommer det nærmest må nok siges at være Serious Sam
og Serious Sam Second Encounter, de er begge spil hvor der er fuld knald
på action og ikke den store behov for at tænke. De kan begge anbefales
og så er de endda billigere end de fleste andre spil.

Hvis du søger lidt mere udfordring og kan håndtere et spil hvor
historien og handlingen beskrives mere end 3 sætninger så vil som f.eks.
Deus Ex, Half Life, Unreal, Red Faction, Project IGI være en overvejelse
værd.

Mvh

Bruno

Fra : [KBC]

Dato : 13-12-02 16:42

Wolfenstein er bare spillet!!!

mvh
[KBC]

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 13-12-02 21:23

> [...]
> historien og handlingen beskrives mere end 3 sætninger så vil som f.eks.
> Deus Ex, Half Life, Unreal, Red Faction, Project IGI være en overvejelse

måske ligenøjagtig IGI ik lige er spillet, det er det yderst begrænset hvor
mange skud man kan tåle... men ellers vil jeg os sige Serious Sam Second
Encounter, ik så meget tænk, bare skyd, løb, skyd, løb skyd igen osv

Fra : Kent

Dato : 13-12-02 18:02

> [...]
en del år siden var
> efter denne type spil.
>
> Så er der nogen der kan anbefale et 3D Doom lignende spil?

Måske er Battlefield 1942 noget for dig. Der er ikke så meget blod og
splatter-effekter i spillet, som der er i Doom-spillene. Til gengæld er der
meget mere gameplay og mange flere muligheder i Battlefield.

Jeg kan med sindsro sige, at Battlefiled 1942 er det bedste spil, jeg
nogensinde
har spillet i hele mit liv har spillet!!! Du skal dog have en temmelig
hurtig computer,
samt en hurtig internetforbindelse til multiplay, men har du det - så er
spillet virkelig et utroligt godt køb!. Du bliver næsten med garanti hooked
fra første minut .

Vh
Kent
( nick: "Captain Smith" i BF1942 )

Fra : Martin K

Dato : 13-12-02 18:21

Lars wrote:
> Så er der nogen der kan anbefale et 3D Doom lignende spil?

The one and only: Medal of Honor: Allied Assult (eller kortere: MOHAA)!

--
Martin K