Printe ud via linux server
Fra : Brandur Ellingsgaard

Dato : 12-12-02 21:57

Jeg har før spurgt her i gruppen, og via det svar jeg fik dengang har jeg
spurgt nogle linux folk om hvordan tingene ser ud fra deres side. Her er et
uddrag af et svar jeg fik.

" Men jeg et andet
forslag: Redhat er begyndt at bruge cups som printersystem, som jeg har hørt
Apple har lavet support for. Så måske hvis du leder efter noget med "CUPS"
eller "IPP" (internet printing protocol) i din opsætning/Apples hjemmeside."

Er der nogen af Jer, som ved hvor jeg finder dette CUPS til Mac, og hvordan
jeg sætter det op? Det skulle vel være nogen, som har prøvet det her før, og
som vil øse af deres erfaringer! Bare vent til jeg skal til at scanne
trådløst fra en tibook via en linux server hvortil scanneren er tilsluttet,
så begynder det at blive indviklet!
Jeg har ikke kunne finde noget, så jeg er lidt desperat!

Mvh
Brandur Ellingsgaard
'Me not perfect in English? That's unpossible!'

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-12-02 21:59

In article <BA1EB69D.28D0%brandur@ellingsgaard.com>,
Brandur Ellingsgaard <brandur@ellingsgaard.com> wrote:

> Er der nogen af Jer, som ved hvor jeg finder dette CUPS til Mac, og hvordan
> jeg sætter det op?

Er det en postscriptprinter du skal printe ud til?

Det du skal lede efter, er nok "LPR". Snakker vi forresten OS X?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Brandur Ellingsgaard

Dato : 15-12-02 17:58

On 12/12/02 21:58, in article newsspam4-93F4E4.21585512122002@sunsite.dk,
"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Er det en postscriptprinter du skal printe ud til?
>
> Det du skal lede efter, er nok "LPR". Snakker vi forresten OS X?
Jeg ved ikke om det er en post script printer, det er en HP psc 750
all-in-one maskine med print, scan og kopifunktion. Det er os x, jaguar vi
snakker om, det glemte jeg at skrive. Printeren er ikke en netværksprinter,
så meget ved jeg, den er tilsluttet linux maskinens usb port.

Brandur Ellingsgaard

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-12-02 20:34

In article <BA227332.2A01%brandur@ellingsgaard.com>,
Brandur Ellingsgaard <brandur@ellingsgaard.com> wrote:

> Jeg ved ikke om det er en post script printer, det er en HP psc 750
> all-in-one maskine med print, scan og kopifunktion.

Så er det med garanti ikke en PS-printer.

> Det er os x, jaguar vi snakker om, det glemte jeg at skrive.
> Printeren er ikke en netværksprinter, så meget ved jeg, den er
> tilsluttet linux maskinens usb port.

Gå i Printercentral og vælg IP-udskrivning og som Printermodel vælger du
"Generel". Hvis printeren er sat ordentligt op under Linux, burde du nu
kunne printe til den.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-12-02 22:41

In article <BA1EB69D.28D0%brandur@ellingsgaard.com>, Brandur Ellingsgaard wrote:
> [...]
> så begynder det at blive indviklet!
> Jeg har ikke kunne finde noget, så jeg er lidt desperat!

CUPS er default printteknologi under OS X

Fra : Michael Holm

Dato : 12-12-02 22:57

> [...]

> jeg sætter det op? Det skulle vel være nogen, som har prøvet det her før, og
hvis du taster http://127.0.0.1:631/ ind i din browser (går ud fra du
har OS X 10.2 på din mac) så kommer du ind til CUPS administration,
herinde kan jeg f.eks. se jeg har en epson 740 tilkoblet min hjemmemac
+ konfigurere m.m.

jeg har brugt det til at sætte nogle Sharp printer op, som ikke ville
vrike efter opdat. fra 10.1.5 til 10.2 !

Michael
http://ki-aikido.homepage.dk
iChat: kiaikido