Program til Polynomiers division
Fra : Noureldina

Dato : 12-12-02 21:43

Er der ikke nogen der kender til et godt program, der kan udføre polynomiers
division, jeg sidder med en lille satan til min større skriftlige opgave i
gym =)

På forhånd tak =)

Fra : Mikkel Lund

Dato : 12-12-02 22:24

Skriv det så køre jeg det gennem Maple 8 for dig.

Hilsen Mikkel

Maple er ikke freeware, jeg har det kun fordi AAU(aalborg uni) har en site
licens på det!

Fra : Noureldina

Dato : 12-12-02 22:36

Der er faktisk to, men jeg har kun den ene sådan lige umiddelbart... kan man
også få mellemregningerne med? Nå tak for det, her er den:

a^3*x^3 - 2a^3*x^2 + (a^3 + a^2)*x + 1 - a^2 = 0

1-(1/a) er en rod...

Tak for hjælpen =)

Fra : Mikkel Lund

Dato : 12-12-02 22:54

Hehe fandt lige en du selv kan lege med først:
http://home5.inet.tele.dk/astro/polynomiersdivision.htm

husk google er din ven.

Hilsen Mikkel

Fra : Noureldina

Dato : 14-12-02 15:06

Hejsa Mikkel.
Jeg ville gerne, hvis du stadig ville køre den gennem Maple, siden virker
nemlig ikke på min computer... =)