Datakabel til N7210
Fra : Ian

Dato : 12-12-02 21:44

Hvor fremtryller man subj til en rimelig pris?
Prøvede Thansen, men fandt kun en IR modtager til seriel porten, hvilket
leder mig til mit næste spm:
Kan man det samme via IR som med kablet? Jeg ved godt man ikke kan unlocke,
men ellers overføre ringetoner, logoer osv? Jeg var ret skuffet over udbudet
af toner i min 7210.
Vil meget gerne høre fra nogen der har erfaringer med dette, da jeg aldrig
før har haft en telefon med IR.

Mvh Ian

Fra : JMo.

Dato : 12-12-02 23:44

"Ian" <ian@it.dk> wrote in news:atascg$oj1$1@sunsite.dk:

> Hvor fremtryller man subj til en rimelig pris?

Det gør man ikke. Endnu... 7210 og 6610 har den nye PopPort, og Nokia har
lovet at komme med et USB-kabel ved navn DKU-5.
Det er dog ikke kommet endnu, og "kopisterne" ude østpå går og venter på at
det er klar, så de kan komme igang.

> Kan man det samme via IR som med kablet? Jeg ved godt man ikke kan
> unlocke, men ellers overføre ringetoner, logoer osv? Jeg var ret
> skuffet over udbudet af toner i min 7210.

Det kan du, og lige præcis Mobile Action er klar med deres egen Fone Data
Suite til 7210 (blev releaset 4. dec.)

> Vil meget gerne høre fra nogen der har erfaringer med dette, da jeg
> aldrig før har haft en telefon med IR.

PC Suite 5.0 kan godt virke via MA's infrarøde porte (kører pt. med en PCS5
og en 6310, ingen problemer observeret)
Så altså: De almindelige features som SMS, logo, ringetoner, telefonbog og
dataopkald virker. Unlock, låsekode etc virker ikke.

Fra : Ian

Dato : 13-12-02 07:25

"JMo." <ns_sf008@mohr.cx> wrote in message

Perfekt. Tak for svaret!

Mvh Ian

Fra : Ian

Dato : 14-12-02 15:47

"JMo." <ns_sf008@mohr.cx> wrote in message
> Det kan du, og lige præcis Mobile Action er klar med deres egen Fone Data
> Suite til 7210 (blev releaset 4. dec.)

Det gik aldrig helt op for mig, om du mente det kunne betale sig at
investere i denne, eller om den nye PC suite er ligeså god. Bla THansen
sælger IR modtagere inkl fone data suite softwaren, men garanteret ikke med
den nye version du nævner :-/

Jeg skal bare have fundet en modtager hvor den nu end er billigst, men hvis
jeg _skal_ bruge andet softwre end Nokia's ville det selvfølgelig være
billigst at købe det samlet. Nogen gode tips? Jeg synes de er dyre (ca
400,-). Mon ikke man selv kunne bygge en? Ikke fordi jeg gider, men der kan
sgu ikke være for ret mange kr komponenter i sådan en fætter..?

Mvh Ian

Fra : JMo.

Dato : 14-12-02 16:39

"Ian" <ian@it.dk> wrote in news:atfg6n$6h6$1@sunsite.dk:

> [...]
> THansen sælger IR modtagere inkl fone data suite softwaren, men
> garanteret ikke med den nye version du nævner :-/

PC Suite er et stykke software fra Nokia, der kræver en IrDA port, et DKU-5
kompatibelt datakabel (som ikke findes på markedet endnu) eller en
Bluetooth dims der bruger DigiAnswers chipset (dvs. *kun* Sockets CF-card)

Mobile Actions IrDA - USB port er en IrDA port, hvor der er vedlagt en cd-
rom med Mobile Actions egen software Fone Manager. Den software der ligger
på cd-rom'en understøtter IKKE Nokia 7210, men du kan hente en opdatering
www.mobileaction.com.
Om du bruger Mobile Actions software eller Nokias software er helt op til
dig - den infrarøde adaptor kan bruge begge.

> [...]
> dyre (ca 400,-). Mon ikke man selv kunne bygge en? Ikke fordi jeg
> gider, men der kan sgu ikke være for ret mange kr komponenter i sådan

Der er svjv. kun tre forskellige stykker software til Windows på markedet.
LogoManager, Fone Manager og PC Suite.
PC Suite henter du gratis fra Nokias hjemmeside. Fone Manager følger med
Mobile Actions Fone Manager infrarød port.
LogoManager køber du hos www.logomanager.co.uk

Om du kan finde en billigere infrarød end 400,- skal jeg ikke kunne sige -
men du vil uden problemer kunne finde nogen der koster endnu mere.

Fra : Ian

Dato : 14-12-02 17:11

> "Ian" <ian@it.dk> wrote in news:atfg6n$6h6$1@sunsite.dk:

Takker mange gange for forklaringen Så blev jeg da lidt klogere.

Mvh Ian