Julekort - ide ?
Fra : Jette

Dato : 12-12-02 20:33

Er der nogen der har en sød eller sjov ide (foto), til årets julekort med
datteren ?
Jette

Fra : June Last

Dato : 12-12-02 22:26

On Thu, 12 Dec 2002 20:32:44 +0100, "Jette" <jva@tdcadsl.dk> wrote:

>Er der nogen der har en sød eller sjov ide (foto), til årets julekort med
>datteren ?
>Jette

Jeg har nogle ideer mer er det et foto i selv tager og laver kort
af..(altså "opstillingen" på billedet - eller er det selve
udformningen af kortet ? Hvor gammel er barnet ?
--
Kærligst June

Fra : June Last

Dato : 12-12-02 22:58

On Thu, 12 Dec 2002 20:32:44 +0100, "Jette" <jva@tdcadsl.dk> wrote:

>Er der nogen der har en sød eller sjov ide (foto), til årets julekort med
>datteren ?
>Jette

Skriver nu lige et par linier, selv om jeg have spurgt om lidt flere
oplysninger. For jeg ved ikke hvornår jeg læser nyhedsgrupper igen -
og det er jo ved at være "op over med julekortene" *s*

Ideer til "opstilling". Find en kasse (eller brug et lille bord,
vendt på hovedet) lav en stor flot pakke med en kæmpesløjfe - tag en
masse forskellige billeder - bag, foran gaven og slut med at hun
sidder og kigger op af et hul i gaven - kravler ud af den - mon ikke
der bliver et par billeder der er gode/sjove. Køb en pose kunstigt sne
- juletøjet på - og lad hende lege/kast puste med sneen - hop op på
spisebordet og tag et billede af datteren der rækker begge arme op i
snevejret - klips - klips. Tag et billede klip ud og lav en sjov
collage med fx udklip fra blade/reklamer (siddende i en stor julesok
eller nissehue - lad jer inspirere af hvad der er - eller køb et
færdigt kort og stjæl "baggrunden" der fra - og klæb udklippet af
datteren på . Scan eller gå til fotohandleren og få kopier på det
tykke lækre papir - og husk dobbelt brede (hvis i vil lave
dobbeltkort.)og evt. en sød lille ekstra ting på "bagsiden" for at
fuldende værket - evt. minibillede til at lave et lille "klistermærke"
til bagsiden af kuverten, så der kommer en fin helhedsoplevelse for
modtageren. Lav ting i pap - (datteren kan holde - eller placeres "i
billedet") - tænke- eller taleboble med GOD JUL - en kæmpemæssig rød
og hvidstribet slikkepind - eller hvad nu det skal være!
Udendørsfoto - lej evt. "eventyrstøj" med muffedise og det hele - find
en romantisk bygning eller et naturskønt sted - En stor trærod hvor
hun kigger ind i et hul - en tekst på billedet ( er det her nissen bor
? ) Kortet kan laves anderledes ved at få trykt på stof - ( og bruges
lidt utraditionelt ) et billede i stof med flæser til "ramme" - eller
pudevår - bogmærke - julepostkorts holder fx syet som et stort hjerte.
- Badge med et foto - der sættes på kortet ! - Køleskabsmagnet
ligeledes med foto - og måske med et par stykker lakeret
lakridskonfekt og en lille sløjfe. Er der ikke noget i det her der er
inspirerende, så skriv lige i hvilken retning ideen skal gå . God jul
!

--
Kærligst June

Fra : Jette

Dato : 13-12-02 08:18

Tusind tak for de mange gode ideer. Det må jeg kigge lidt nærmere på. Hun er
syv år og vi har indtil nu fundet på noget nyt hvert år. I år kniber det
bare lidt med ideerne og som nævnt er det snart det med julekortene...
Jette

Fra : June Last

Dato : 13-12-02 08:28

On Fri, 13 Dec 2002 08:17:39 +0100, "Jette" <jva@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>syv år og vi har indtil nu fundet på noget nyt hvert år. I år kniber det
>bare lidt med ideerne og som nævnt er det snart det med julekortene...

Du er velkommen .... og vend blot tilbage - det er dejligt at kunne
dele erfarringer ud .. dd jeg selv har 5 børn er der lidt at tage af
*S* God jul ! - lad os eventuelt høre hvad i fandt på i år !

--
Kærligst June

Fra : Lonnie Kæregaard

Dato : 13-12-02 09:42

> Tusind tak for de mange gode ideer. Det må jeg kigge lidt nærmere på. Hun
er
> syv år og vi har indtil nu fundet på noget nyt hvert år.
Hvad har I gjort de andre år?

- Lonnie