TDC's Mobil Express?
Fra : Lars Myrthu Rasmusse~

Dato : 05-03-01 17:35

Hej

Nogen der ved hvordan det fungerer rent teknisk ?

mvh Lars

Myrthu Net: www.myrthu.net
Helle & Lars Myrthu Rasmussen

Fra : John R. Jensen

Dato : 05-03-01 18:11

> Hej
>
> Nogen der ved hvordan det fungerer rent teknisk ?
>
> mvh Lars

Med mindre de har fundet ud af at lave en rigtig god komprimeringsalgoritme
på radiolinken, så må de anvende flere timeslots. Lidt i stil med GPRS og
high speed data.

Det er mit bedste bud, men det er kun et gæt !

--
Best Regards/Med venlig hilsen

John R. Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-03-01 20:13

"Lars Myrthu Rasmussen" <lars@myrthu.net> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvordan det fungerer rent teknisk ?

Er næsten flov over at sige det, men here goes:
Man har lavet en proprietært klient/server software der på serveren henter
og komprimere alle dine mails (med speciel god kompression for word og
powerpoint) og derefter hentes denne fil i en sending af klienten som er
installeret på din bærbare.
Da POP ikke er verdens mest effektive protokol er der en del at hente her.

Det fede er at man har lovet at systemet i en senere version vil understøtte
Internettet

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Lars Myrthu Rasmusse~

Dato : 05-03-01 20:50

Hej

Ok det er sådan det virker

Har du prøvet det?

Jeg spekulerer på hvordan den sw klient virker......
Nu er det nemlig sådan, at til daglig, så henter jeg mails via LAN på
arbejde, og når jeg rejser, via en 6210.
Det skulle helst ikke være sådan at der er et eller andet der skal
skiftes/slåes fra, når man skifter mellem de 2 måder at hente mails på.

mvh Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-03-01 22:34

> Har du prøvet det?

Ikke tale om

> [...]
> Det skulle helst ikke være sådan at der er et eller andet der skal
> skiftes/slåes fra, når man skifter mellem de 2 måder at hente mails på.

Det tvivler jeg på du kan få til at fungere tilfredsstillende, men jeg har
som sagt ikke leget med produktet.