Købe DVD i Australien
Fra : Morten Nielsen

Dato : 12-12-02 19:08

Hej,

Der er mange billige film i Australien, men hvor meget må jeg max
give, før P&T kommer og lægger told og andet grimt oveni?

Morten

Fra : Jens Thomsen

Dato : 12-12-02 19:50

"Morten Nielsen" <nielsen@kardemommeby.com> skrev i en meddelelse

> Der er mange billige film i Australien, men hvor meget må jeg max
> give, før P&T kommer og lægger told og andet grimt oveni?

Ikke særligt meget desværre. Bagatelgrænsen er på sølle 80 kroner for varen
alene. Hvis dvd'en koster mere end 80 kroner, skal der betales moms af
toldværdien, dvs. af vare + forsendelse. Koster dvd'en mere end 165 kroner,
skal der også betales toldafgift (pt. 3,5% for dvd'er) af toldværdien OG
derefter moms af både toldværdi og toldafgift.

http://tinyurl.com/3h5c

MVH
Jens

Fra : Morten Nielsen

Dato : 12-12-02 21:27

On Thu, 12 Dec 2002 19:50:13 +0100, "Jens Thomsen" <nobody@home.dk>
wrote:

> [...]
>skal der også betales toldafgift (pt. 3,5% for dvd'er) af toldværdien OG
>derefter moms af både toldværdi og toldafgift.

Og forsendelsens værdi defineres som prisen for varen OG
fragtomkostninger...

Tjah, så hjælper det ikke meget, at http://www.planetdvd.com.au har
stakkevis af film til DKK 67.50, da de med forsendelse ryger lige over
en hundredelap.

Morten

Fra : Jens Thomsen

Dato : 12-12-02 22:13

> Og forsendelsens værdi defineres som prisen for varen OG
> fragtomkostninger...

Nope. Bagatelgrænsen for momsfri indførsel går udelukkende på varens værdi
(altså uden forsendelse). Det fremgår bl.a. af et svar som Told og Skat har
sendt til Foreningen for Danske Internet Handel (FDIH) om netop det
spørgsmål.

Du kan sagtens være ude for, at toldcentret forsøger at opkræve alligevel.
Men de har ikke hjemmel til det, og det hjælper i følge gutterne på dahf.dk
og i dvd-ng'en som regel at klage, hvis det skulle ske.

MVH
Jens

Fra : Ole Kofoed

Dato : 12-12-02 23:40

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
har
> sendt til Foreningen for Danske Internet Handel (FDIH) om netop det

Hvilket også fremgik af et læserbrev i Ekstra Bladet onsdag der handlede om
problemerne med julegaverne fra de udstationerede soldater. Det var skrevet
af chefen for Post DK International der står for fortoldningen. Hun skrev
bl.a.: "Er pakkens INDHOLD mere end 80 kr. værd skal der betales told og
moms". At hun så ikke selv kender til toldgrænsen på de 165 er så en anden
sag:)

Den ene gang jeg har været ude for de uretmæssigt har opkrævet moms for en
forsendelse hvis værdi excl. porto lå under 80 kr. og incl. porto lå over
fik jeg pengene tilbage. Jeg har også flere gange oplevet at Post DK har
åbnet forsendelser og sendt dem videre uden opkrævning da vædien var under
de 80 kr. De seneste 2 tilfælde har været for nyligt med DVD'er købt hos
www.deepdiscountdvd.com/

Mvh.

Ole

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-12-02 23:20

> [...]

> (altså uden forsendelse). Det fremgår bl.a. af et svar som Told og Skat har
> sendt til Foreningen for Danske Internet Handel (FDIH) om netop det

Så er det da bare at lave en løsning hvor alle DVD'ere koster under
bagatelgrænsen og så betaler man efterfølgende differencen til firmaet.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten DH

Dato : 13-12-02 17:48

> [...]
> skal der også betales toldafgift (pt. 3,5% for dvd'er) af toldværdien OG
> derefter moms af både toldværdi og toldafgift.

Og dertil kan du så lige ligge Pest Danmarks 50kr's gebyr >