musik ind i pc'en
Fra : Vibeke Hansen

Dato : 12-12-02 18:07

Hej gruppe
Måske kan nogen fortælle mig hvordan jeg får sluttet min båndoptager til
pc'en, sådan at jeg kan spille musik ind , og hvad program jeg skal bruge
tll at gemme det i.
Jeg har ikke noget specielt udstyr endnu.

venlig hilsen
Vibeke

Fra : Chr. Mygind

Dato : 12-12-02 18:56

Vibeke Hansen skrev:

> Hej gruppe
> Måske kan nogen fortælle mig hvordan jeg får sluttet min båndoptager
> til pc'en, sådan at jeg kan spille musik ind ,

En almindelig computer med et lydkort, helst med lyd-ind stik.
Mikrofonstikket KAN bruges, men en almindelig lydindgang er bedre. Maskinen
behøver ikke voldsom kraft - en 486'er kunne gøre det, selvom en Pentium er
bedre, hvis du vil komprimere lyden. Du skal således have en udgang fra dit
anlæg/båndoptager, der kan plugges i lydkortets mini-jack indgang.

> og hvad program jeg
> skal bruge tll at gemme det i.

Der medfølger normalt software til et lydkort, der kan gøre det - ellers kan
du downloade et program som f.eks GoldWave. Der findes adskillige programmer
til formålet.

/Chr