Browser
stl_s 3840
arlet 2470
er der ikke en internetspæring
Fra : sugnodk

Dato : 12-12-02 18:02

er der ikke en internetspæring min store søstter sidder og chatter og på
dating så er der ikke et prigram der kan hjælpe mig

http://www.kandu.dk/

Fra : and

Dato : 12-12-02 21:35

In article <uk3K9.64861$HU.4930179@news010.worldonline.dk>, sugnodk.news@kandu.dk says...
> er der ikke en internetspæring min store søstter sidder og chatter og på
> dating så er der ikke et prigram der kan hjælpe mig

Hvad betyder ovenstående på dansk?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-12-02 19:59

and wrote:

> Hvad betyder ovenstående på dansk?

Beklager - jeg har ikke lige en ordbog, der kan
oversætte fra kandu'sk til dansk ved hånden.....

Det har jeg normalt ikke - derfor har jeg sat en regel op,
der automatisk sletter alle kandu-indlæg, da de for
det meste er lidt underlige - men desværre får jeg
svarene, når andre svarer på dem ;-(

Jan

Fra : Madsen

Dato : 15-12-02 20:07

Jan Vestergaard skrev:

[Dræbte Kandu-indlæg]

> - men desværre får jeg svarene, når andre svarer på dem ;-(

Det er også mit store problem. Fandens også.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-12-02 22:44

On Sun, 15 Dec 2002 20:06:50 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Jan Vestergaard skrev:
>
>[Dræbte Kandu-indlæg]

>Det er også mit store problem. Fandens også.

Nu skal I være milde og gode her op til jul!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-12-02 15:17

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Jeg er faldet over links, der henviste til kandu.dk (bl.a. kan en
> søgning på google give det resultat) og når jeg så logger mig ind
> kan jeg se, at det koster point at læse svar, som jeg selv har
> givet.

Kan du lave sådan en søgning igen? (jeg er lidt nysgerrig).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-02 16:26

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>Kan du lave sådan en søgning igen? (jeg er lidt nysgerrig).

http://www.kandu.dk/dk/spg/4329 f.eks., men OK, jeg kan kun se at
den brokker sig over, at jeg ikke er logget ind.

Men er overbevist om at have set det, deres brugerflade er noget
forvirrende, hvornår er det usenetspørgsmål og hvornår er det
noget i deres eget forum.

Fra : Madsen

Dato : 15-12-02 23:25

Peter Loumann skrev:

> Nu skal I være milde og gode her op til jul!

Nix. Kandu'er må jagtes hele året.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-12-02 23:35

On Sun, 15 Dec 2002 23:25:03 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Nix. Kandu'er må jagtes hele året.

Hvad er egentlig så slemt ved de der stakkels newbies? Hvad
generer?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-02 00:16

Peter Loumann <peloda@tiscali.dk> skrev :

> Hvad er egentlig så slemt ved de der stakkels newbies? Hvad
>generer?

Det er systemet, som kandu.dk bruger.

Bl.a. loster det point i mange tilfælde at læse svar på spørgsmål
stillet i nyhedsgrupper.
<http://www.kandu.dk/dk/pointrulez.asp>

Og værre:
<http://www.kandu.dk/dk/beting.asp>, hvor kandu.dk tager
copyright på bl.a. de svar der bliver offentliggjort hos dem.

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-12-02 00:54

On Mon, 16 Dec 2002 00:15:30 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Hvad er egentlig så slemt ved de der stakkels newbies? Hvad

>Det er systemet, som kandu.dk bruger.

Dem om det ...

>Bl.a. loster det point i mange tilfælde at læse svar på spørgsmål
>stillet i nyhedsgrupper.
><http://www.kandu.dk/dk/pointrulez.asp>

Det kan vel umuligt genere os ikke-brugere ...

>Og værre:
><http://www.kandu.dk/dk/beting.asp>, hvor kandu.dk tager
>copyright på bl.a. de svar der bliver offentliggjort hos dem.

Hvad er det for noget pjat! De kan da ikke "tage copyright" på vores
svar. Vi har selv ophavsretten.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-02 01:18

>Det kan vel umuligt genere os ikke-brugere ...

Det generer mig, at hvis jeg har givet et svar i en nyhedsgruppe
og en bruger af kandu.dk vil se mit svar skal betale med point
for at se mit svar.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-12-02 12:35

Knud Gert Ellentoft skrev:

> http://www.kandu.dk/dk/spg/4329 f.eks., men OK, jeg kan kun se at
> den brokker sig over, at jeg ikke er logget ind.

Det koster ikke noget at læse svaret - men du har ret i at der er
point med i spillet.

Jeg prøvede følgende søgning:
<http://www.google.com/search?q=site:kandu%2Edk+%22knud+gert+ellentoft%22+point>

- som finder mange pointspørgsmål hvor du har deltaget (sikkert
uden at vide det). Jeg synes også det er noget rod at sammenblande
usenet og interne grupper - men det ser altså ikke ud til at det
koster noget at læse svar afgivet på usenet (alle indlæg i alle de
eksempler jeg bladrede igennem kunne læses uden betaling - altså
både kandu-indlæg og usenetindlæg).

Men der er rigtignok nogen gange hvor det koster point at læse et
svar. Jeg har ikke fundet systemet i det.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 16-12-02 00:38

Madsen, du skrev:

> Det er også mit store problem. Fandens også.

Smid referencer der indeholder worldonline.dk i killfilteret, og
scor de worldonline brugere du gider at læse, op.

--
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 16-12-02 03:39

Henrik K Hansen skrev:

> Smid referencer der indeholder worldonline.dk i killfilteret, og
> scor de worldonline brugere du gider at læse, op.

Det vil altså sige at Kandu altid går via worldonline. Det var jeg
ikke klar over.
Jeg får fanget mange svar med ?-100 Body: {\b@kandu.dk\b}, men ikke
alle. En fristende mulighed du kommer med der.

Madsen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-12-02 09:29

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Det generer mig, at hvis jeg har givet et svar i en
> nyhedsgruppe og en bruger af kandu.dk vil se mit svar skal
> betale med point for at se mit svar.

Det kan jeg godt følge. Men er du/I sikre på at det også koster
point at læse svar på usenet? Så vidt jeg kan læse faq'en er det
kun indlæg i kandus interne grupper der koster point. En hurtig
afprøvning (ikke gennemtestet) viser samme resultat.

Man kan selvfølgelig ikke gardere sig mod at en kandubruger snupper
et af ens egne svar og scorer point på det.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-02 14:16

> [...]

søgning på google give det resultat) og når jeg så logger mig ind
kan jeg se, at det koster point at læse svar, som jeg selv har

Og jeg har aldrig svaret på indlæg gennem kandu.dk.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 16-12-02 14:42

Madsen, du skrev:

> Det vil altså sige at Kandu altid går via worldonline. Det var jeg
> ikke klar over.

Ja, og folk der bruger en udbyder der giver Kandu adgang til
usenet, fortjener at ryge i killfilteret.

--
Henrik