Telebutikken og Mixit (Lidt OT)
Fra : Ian

Dato : 12-12-02 17:36

Hey folks! Synes lige jeg vil dele denne oplevelse med jer. Ved godt det
måske er lidt OT, men alligevel:

Jeg er lige kommet hjem fra den lokale TeleDK butik, hvor jeg havde nogle
ærinder.
Snakkede lidt om abonnement med ekspedienten og fortalte tilfældigt, at jeg
lige havde bestilt ændrig af mit nuværende tdc abonn til Mixit abonn. (her
skal jeg lige indskyde at jeg ikke gider en religionskrig om hvorvidt jeg
skulle have valgt Telmore i stedet. Den kan i holde i den sidste Mixit-tråd.
Plonk, plonk...

Nå, men ekspedienten så meget spørgende på mig, og jeg begyndte at forklare
at det var jo det der abonn man kunne tegne på internettet. "Nåh.." sagde
hun så, "Telmore!".
Det endte med, at jeg måtte forklare hende hele konceptet med priser,
stjernenummer, hvornår det var lanceret osv (heldigvis havde jeg lige siddet
og pløjet mig igennem deres betingelser igår).
Da jeg havde fortalt hende, at det havde været en del oppe i medierne, og
det stadig ikke sagde hende noget, gik hun en runde til de 3-4 andre der var
på arbejde. Ingen af dem havde hørt om konceptet!

Jeg synes det er underligt at TDC ikke informerer deres medarbejdere om nye
produkter (også selvom det ikke sælges i butikken)?
Jeg mener, selvom en ekspedient ikke kan sælge Mixit til en kunde, kan
han/hun måske forhindre at vedkommende går hjem og bestiller Telmore, hvis
de i det mindste kendte til produktet.
Jeg har intet at udsætte på personalet i butikken, som jeg synes klarede sig
godt under de vilkår, de har at arbejder under.
Det er dog et tydeligt problem for dem, at de får mangelfuld information.
Feks ændrede prisen på en Nokia 7210 sig 2 gange mens jeg var der: Den stod
til 4299,- Jeg gjorde personalet opmærksom på, at den var i deres katalog
til 3999,- hvilket selvfølgelig var det korrekte og straks blev rettet. Dog
gik der ikke 10 minutter før de havde fået nye priser fra TDC og den
kostede, da jeg gik, 3700,-
De lagde bestemt heller ikke skjul på, hvor svært det var at få ordentlig
besked fra TDC og hvor frustrerede de var over det. Jeg ville blive sindsyg
af at arbejde under de forhold. Kan det virkelig passe, at så stort et
selskab bruger så mange penge på et nyt abonn. og så ikke informerer om det
i deres egne butikker?
Hmm... Tak, nu fik jeg luft, det trængte jeg til

Mvh Ian

Fra : Fischer

Dato : 12-12-02 18:54

> Jeg er lige kommet hjem fra den lokale TeleDK butik, hvor
> jeg [.....klip]

Jeg kan godt følge dig lidt i at du finder det mystisk, at Telebutikken ikke
er blevet informeret om Mixit.
Men jeg tror nu det er sjældent, at de ville kunne flytte potentielle
Telmore-kunder uden en vis salgsindsats.

Og hele konceptet bygger jo netop på, at Telebutikken IKKE skal sælge
produktet - og især IKKE bruge tid på det overhovedet. Det er li'som hele
grundlaget for at kunne tilbyde de lave priser.

Hvis de i Telebutikken var velinformeret om Mixit, så ville de garanteret få
mange forespørgsler fra kunder. Og samme kunder ville sikkert blive skide
sure hvis Telebutikken nægter at hjælpe.

Derfor synes jeg faktisk det virker logisk, at de ikke er blevet informeret.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 13-12-02 05:41

> Og hele konceptet bygger jo netop på, at Telebutikken IKKE skal sælge
> produktet - og især IKKE bruge tid på det overhovedet. Det er li'som
> hele grundlaget for at kunne tilbyde de lave priser.

Nå ja, men de burde vel i det mindste kende produktet?

Fra : Unlock.Nykøbing.M

Dato : 13-12-02 15:11

Hvorfor burde de i det mindste kende produktet

--

www.tele-mobil.dk
**************UNLOCK*************

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-12-02 19:32

>Hvorfor burde de i det mindste kende produktet

Det er TDC Mobil der lancerer det, og telebutikken sælger nogle af TDC
Mobils produkter. Jeg synes også det lyder underligt, at de ikke
skulle kende det. Det er korrekt, at de ikke skal sælge det, men det
er da besynderligt at de forskellige dele af TDC ikke kommunikerer (er
det ikke kommunikation firmaet primært beskæftiger sig med) med
hinanden og informerer om nye produkter.

Som ansat i en telebutik, så vil jeg mene, at man naturligvis også bør
kende til konkurrenternes produkter (ikke nødvendigvis dem dem alle,
men de mest almindelige). Hvis f.eks. en kunde spørger: "Hvad er så
fordelen ved at vælge jeres abonnement i stedet for Sonofon Variant",
skulle medarbejderen så stå og ligne et spørgsmålstegn?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Juletilbud for modtagere af nyhedsbrevet - resten af år 2002:
http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Ian

Dato : 15-12-02 20:27

> [...]
> det ikke kommunikation firmaet primært beskæftiger sig med) med
> hinanden og informerer om nye produkter.

Nøjagtig min pointe i det oprindelige indlæg

> Hvis f.eks. en kunde spørger: "Hvad er så
> fordelen ved at vælge jeres abonnement i stedet for Sonofon Variant",
> skulle medarbejderen så stå og ligne et spørgsmålstegn?

Netop, og en del af min "foragelse", som jeg prøvede at udtrykke i indlæget
bundede også i, at medarbejderne virkelig _ønskede_ at følge med og kunne
rådgive. De gav som sagt flere gange udtryk for, at de var kede af ikke at
have fået den pågældende information fra hovedkvarteret, da de selv syntes
det virkede uprofessionelt. De var tydeligvis selv frustrerede over dette.

Mvh Ian

Fra : Tiny

Dato : 16-12-02 12:21

ØHh ja men nu er det nu end sådan at det overhovedet ikke er det samme
firma!! Du var inde hos TDC Tele Danmark og det andet er TDC Mobile o.s.v.
ville du så også forlange at hvis du f.eks. ringede til TDC Kabel TV så
skulle de vide en masse om f.eks. hvad der skete i Tja TDC Switzerland??
Hvis du går ind i en Tøj og Sko så ved de da heller ikke noget om evt tilbud
i bistroen i føtex bare fordi de begge 2 hører ind under Dansk Supermarked
gruppen vel?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-12-02 12:37

Tiny skrev:

> [...]
>ville du så også forlange at hvis du f.eks. ringede til TDC Kabel TV så
>skulle de vide en masse om f.eks. hvad der skete i Tja TDC Switzerland?

Ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg mener nu, at telebutikkerne
sælger TDC Mobil-produkter, og at du kan få hjælpe ang. dit TDC
Mobil-abonnement osv.