Hey folks! Synes lige jeg vil dele denne oplevelse med jer. Ved godt det
måske er lidt OT, men alligevel:
Jeg er lige kommet hjem fra den lokale TeleDK butik, hvor jeg havde nogle
ærinder.
Snakkede lidt om abonnement med ekspedienten og fortalte tilfældigt, at jeg
lige havde bestilt ændrig af mit nuværende tdc abonn til Mixit abonn. (her
skal jeg lige indskyde at jeg ikke gider en religionskrig om hvorvidt jeg
skulle have valgt Telmore i stedet. Den kan i holde i den sidste Mixit-tråd.
Plonk, plonk...
Nå, men ekspedienten så meget spørgende på mig, og jeg begyndte at forklare
at det var jo det der abonn man kunne tegne på internettet. "Nåh.." sagde
hun så, "Telmore!".
Det endte med, at jeg måtte forklare hende hele konceptet med priser,
stjernenummer, hvornår det var lanceret osv (heldigvis havde jeg lige siddet
og pløjet mig igennem deres betingelser igår).
Da jeg havde fortalt hende, at det havde været en del oppe i medierne, og
det stadig ikke sagde hende noget, gik hun en runde til de 3-4 andre der var
på arbejde. Ingen af dem havde hørt om konceptet!
Jeg synes det er underligt at TDC ikke informerer deres medarbejdere om nye
produkter (også selvom det ikke sælges i butikken)?
Jeg mener, selvom en ekspedient ikke kan sælge Mixit til en kunde, kan
han/hun måske forhindre at vedkommende går hjem og bestiller Telmore, hvis
de i det mindste kendte til produktet.
Jeg har intet at udsætte på personalet i butikken, som jeg synes klarede sig
godt under de vilkår, de har at arbejder under.
Det er dog et tydeligt problem for dem, at de får mangelfuld information.
Feks ændrede prisen på en Nokia 7210 sig 2 gange mens jeg var der: Den stod
til 4299,- Jeg gjorde personalet opmærksom på, at den var i deres katalog
til 3999,- hvilket selvfølgelig var det korrekte og straks blev rettet. Dog
gik der ikke 10 minutter før de havde fået nye priser fra TDC og den
kostede, da jeg gik, 3700,-
De lagde bestemt heller ikke skjul på, hvor svært det var at få ordentlig
besked fra TDC og hvor frustrerede de var over det. Jeg ville blive sindsyg
af at arbejde under de forhold. Kan det virkelig passe, at så stort et
selskab bruger så mange penge på et nyt abonn. og så ikke informerer om det
i deres egne butikker?
Hmm... Tak, nu fik jeg luft, det trængte jeg til
Mvh Ian