MS Windows
briani 27239
sikring af dokument - -slettebeskyttelse
Fra : Per

Dato : 12-12-02 16:26

Hej !

Er det muligt i winxp at sikre et dokument eller en fil således at den ikke
kan slettes ved et uheld.

Det er ikke nok med skrivebeskyttelse.

Jeg tænker på om man kan lave et eller andet så man skal rette nogle
indstillinger før filen kan slettes.

Det er til brug på en ekstern harddisk, hvor der hele tiden bliver slettet
og tilføjet nye filer, men netop en fil vil jeg være sikker på ikke bliver
slettet ved et uheld af ukyndeige brugere.

Har hørt at det skulle være muligt men kan ikke rigtig finde noget selv.

Mvh. Per!!

Fra : Richard Thune

Dato : 12-12-02 17:03

> [...]
> slettet ved et uheld af ukyndeige brugere.
>
> Har hørt at det skulle være muligt men kan ikke rigtig finde noget selv.

Hvis det er xp-pro og ntfs og simpel fildeling er slået fra kan du selv tage
ejerskab og f.eks. kun give læserettigheder til alle andre.
RT