Hvorfor virker det her ikke...?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-12-02 16:06

text1

text0

text2

-----

Jeg synes jo at text2 skulle stå inde i den første div, men det gør den
ikke?

mvh frank

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-12-02 16:27

Frank K. Jensen skrev:

> Jeg synes jo at text2 skulle stå inde i den første div, men
> det gør den ikke?

Din text0-div laver en boks der skubber text2 ned. Hvis du bytter
om på de to sidste div'er får du alle tekster på én linje (inden i
den første div).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 14-12-02 01:21

> Din text0-div laver en boks der skubber text2 ned. Hvis du bytter
> om på de to sidste div'er får du alle tekster på én linje (inden i
> den første div).

Men hvorfor er de ikke allesammen inde i den første div?

Jeg har prøvet det her:

-----
border: solid 1px #000000">

text1

text2

-----

Men ovenstående kommer der ikke noget tekst inde i den omsluttende div, som
bare bliver en streg. Men hvis jeg tilføjer "position...." så ser det fint
ud i mozilla. Hvis jeg tilføjer "width: 100%" så ser det fint ud i IE, så
hvis jeg tilføjer begge dele virker det i både mozilla og IE, men dog stadig
ikke opera.

Forklaring?

mvh Frank

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-12-02 04:51

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> -----
>
> Men ovenstående kommer der ikke noget tekst inde i den omsluttende div, som

Klart, der er ikke noget indhold, da alt inden i er float'et. En
float'et element fylder ikke noget i forhold til div'en udenom, så
den bliver behandlet som om den var tom.

> Men hvis jeg tilføjer "position...." så ser det fint ud i mozilla.

Sjovt. Jeg kan ikke lige gætte hvorfor det gør en forskel.

> Hvis jeg tilføjer "width: 100%" så ser det fint ud i IE,

Heller ikke her.

> så hvis jeg tilføjer begge dele virker det i både mozilla og IE, men
> dog stadig ikke opera.

En float skal have en bredde og højde angivet (med mindre det er et
billede eller et aller andet andet der har en højde og bredde).
Prøvt at sætte højde og bredde på dine div'er.

> Forklaring?

Måske!
Prøv også at sætte en border på de forskellige elementer, så er det nemmere
at se hvor store de er. Det kan være ganske informativt. :)

/L

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 14-12-02 12:42

> Klart, der er ikke noget indhold, da alt inden i er float'et. En
> float'et element fylder ikke noget i forhold til div'en udenom, så
> den bliver behandlet som om den var tom.

Jeg vidste ikke at et float'et element ikke fyldte noget. Når man float'er
det, så ligger alt det andet indhold jo sig uden om, så jeg troede klart at
det fyldte noget.

> En float skal have en bredde og højde angivet (med mindre det er et
> billede eller et aller andet andet der har en højde og bredde).
> Prøvt at sætte højde og bredde på dine div'er.

Hvad? Hva' nu hvis den skal kunne ændre størelse alt efter indhold?

> Prøv også at sætte en border på de forskellige elementer, så er det
nemmere
> at se hvor store de er. Det kan være ganske informativt. :)

Jeg plejer at bruge forskellige baggrundsfarver

Nå men jeg har løst problemmet med:

-----

text1

text2

-----

Det virker i IE, Mozilla og opera.

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 14-12-02 12:59

> Nå men jeg har løst problemmet med:
>
> -----

> text1

> text2

> -----

Det kan i øvrigt også løses med:

-----

text2

text1

-----

Men jeg vil gerner have text1 til at stå først hvis man f.eks. slår css fra.

mvh Frank