Celeron i ECS P6BX-A+ ??
Fra : Mikael

Dato : 12-12-02 14:20

Jeg har en computer med et ECS P6BX-A+
http://www.ecsusa.com/products/p6bx_a.html
og en Celeron 400 MHz på en slot 370 converter.

Jeg overvejer, at smide en Celeron 1200 MHz i den, men
ifølge www.midtdata.dk skal bundkortet understøtte Tulatin-kernen.

Er der nogle der ved om den gør det ?

Mikael

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 12-12-02 14:51

Mikael (mj@city.dk) skrev:

> Jeg har en computer med et ECS P6BX-A+
> http://www.ecsusa.com/products/p6bx_a.html
>
> Jeg overvejer, at smide en Celeron 1200 MHz i den

Ikke muligt.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : o&u

Dato : 12-12-02 17:34

On Thu, 12 Dec 2002 14:20:24 +0100, "Mikael" <mj@city.dk> wrote:

> [...]
>http://www.ecsusa.com/products/p6bx_a.html
>og en Celeron 400 MHz på en slot 370 converter.
>
>Jeg overvejer, at smide en Celeron 1200 MHz i den, men

Ikke med den adapter, men med en slot-T adapter fra Tyskland til 25 €
plus 2 € for paypal besvær, samt 15 € for forsendelse, altså 315 kr.
En anden adapter du kan bruge er powerleap PL-3iT med den kommer til
at koste 800 med forsendelse.

http://www.upgradeware.com/english/product/slot-t/compatibility.htm

http://www.jes-computer.de

Hvis du køber 2 adaptere eller flere adaptere kan du nok sælge dem.

Jeg har god erfaring med 370GU adapteren fra upgradeware såvel alene i
et s370 bundkort som på en superslocket lll fra datatel.dk men det er
en dyrere løsning, med 2 adaptere.

Hvad multiplier står på er underordnet. Den booter alligevel korrekt.
Så er der spørgsmålet, om hvad din ECS poster med for en hastighed,
når den booter. Det er ligegyldigt. Check hastigheden med cpuid.

Så du kan få 1400 MHz for ca. 800 kr. Jeg vil nu anbefale at nøjes med
en celeron 1200 eller 1300, for at skåne spændingsregulatoren på
ECS'en for et meget stort strømtræk. Evt. kan lidt ekstra luftflow
eller pålimede køleplader være godt for de strøm-transistorer.

mvh

John