[Q] Tjekke email validitet
Fra : Nobody

Dato : 12-12-02 13:49

Hej

Jeg har brug for at finde ud af om en email er "oppe"
(eddi.hansen@ellos.se).
Jeg oensker ikke sende en confirm-mail for at tjekke, så jeg taenkte
paa om det er muligt at "pinge" den eller noget tilsvarende?

Beklager hvis dette er OT (haaber selvfoelgelig I kan hjaelpe
alligevel).

Mvh
Rasmus

Fra : Christian Vandsø

Dato : 12-12-02 14:13

On 12 Dec 2002 04:49:06 -0800, media@digitalessex.com (Nobody) wrote:

> [...]
>Jeg oensker ikke sende en confirm-mail for at tjekke, så jeg taenkte
>paa om det er muligt at "pinge" den eller noget tilsvarende?

Der er ingen måde hvorpå du med 100% sikkerhed kan sige, om hvorvidt
en email "er oppe" uden at sende en mail til den. Det tætteste du kan
komme er at bruge:
http://www.perl.com/CPAN/authors/Tom_Christiansen/scripts/ckaddr.gz

/Christian

Fra : Socketd

Dato : 12-12-02 14:22

On Thu, 12 Dec 2002 13:49:06 +0100, Nobody wrote:

> [...]
> om det er muligt at "pinge" den eller noget tilsvarende?
>
> Beklager hvis dette er OT (haaber selvfoelgelig I kan hjaelpe

Find domænets mail server via DNS og telnet dertil. Skriv nu:
helo ditdomæne.dk
vrfy mail@adresse.her

Men i dette tilfælde understøtter mail serveren ikke kommandoen "vrfy".

mvh
socketd

Fra : Kasper Dupont

Dato : 12-12-02 14:31

Nobody wrote:

> [...]
> paa om det er muligt at "pinge" den eller noget tilsvarende?
>
> Beklager hvis dette er OT (haaber selvfoelgelig I kan hjaelpe

Mange spammere bruger en "RCPT To:" kommando uden efterfølgende "DATA"
for at afgøre om en given adresse kan bruges. Altså en sekvens med
kommandoerne "HELO", "MAIL From:", "RCPT To:" og "QUIT".

Hvem er fjenden i Aalborg?

Fra : Nobody

Dato : 12-12-02 21:40

Jeg siger mange tak for svarene.

Jeg er ikke helt klar over hvordan jeg eksekverer scriptet fra min
puter, og telnet er heller ikke min stærke side (socketd's metode
skulle dog være til at finde ud af) ;)

@Dupont
Jeg er ikke spammer.

Mvh