h1-7 redefineret via css
Fra : Mr_Smith

Dato : 12-12-02 13:27

Hej,.

Jeg bruger h1 og h2 i mit dokument, men har ændret på skrifttype samt
skriftstørrelse via css. Men der er stadig lige så stort mellemrum mellem
tagget og teksten, som kommer nedunder, som hvis jeg ikke havde ændret på
taggene. Hvordan fjerner/ændrer jeg dette mellemrum?

// smith

Fra : Hintzmann

Dato : 12-12-02 13:34

"Mr_Smith" <badass@no.net> wrote in message
> [...]
> tagget og teksten, som kommer nedunder, som hvis jeg ikke havde ændret på
> taggene. Hvordan fjerner/ændrer jeg dette mellemrum?

Hej Smith

Ændre på margin og muligvis også padding.

Hintzmann

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-12-02 13:35

Mr_Smith skrev:

> [...]
> lige så stort mellemrum mellem tagget og teksten, som kommer
> nedunder, som hvis jeg ikke havde ændret på taggene. Hvordan

Kig på boksmodellen i css:

<http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/box.html>.

Du skal ændre egenskaberne "margin" og "padding".
--
Jens Gyldenkærne Clausen