MS Windows
briani 27239
Store filer i Windows
Fra : Peter

Dato : 12-12-02 11:38

Hej...

Jeg har optaget ca. 8 timers lyd fra radioen, der nu ligger samlet i
én fil på min harddisk.
Filen fylder ca. 5,4 GB(!) men jeg skal kun bruge en times udsendelse,
der er ligger ca. midt i den 8 timers lange optagelse. Når jeg åbner
filen i Cool Edit, er der kun ca. de første 2,5 timers optagelse (1,3
GB) jeg får mulighed for at redigere i. Jeg tror at windows har svært
ved at håndtere så store filer. Men er der en anden måde jeg evt. kan
splitte filen op i to og så åbne de to filer hver for sig? Eller hvad
gør jeg?
Håber at nogle kan hjælpe.

Mvh.
Peter

Fra : Madsen

Dato : 12-12-02 11:50

On 12 Dec 2002 02:38:03 -0800, pjm@ruc.dk (Peter) wrote:

> [...]
>ved at håndtere så store filer. Men er der en anden måde jeg evt. kan
>splitte filen op i to og så åbne de to filer hver for sig? Eller hvad

Prøv denne wave splitter :
http://www.techtv.com/callforhelp/freefile/story/0,24330,3370760,00.html

mvh Madsen

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-12-02 12:03

Peter wrote in <820d4de2.0212120238.723c4ed@posting.google.com>:
> [...]
> Filen fylder ca. 5,4 GB(!) men jeg skal kun bruge en times udsendelse,
> der er ligger ca. midt i den 8 timers lange optagelse.

Har du installeret cygwin? Så kan du skrive dette i prompten:

dd if=storfil.wav of=lillefil.wav bs=1M count=1000 skip=2000

Dette vil springe over de første 2.000 megabytes, for så kopiere de næste
1.000 megabytes til lillefil.wav.

Du vil miste wav-headeren, men hvis du ved hvilket format det ligger i
(samplerate, 8/16, mono/stereo osv.) er det ikke noget problem.
Hvis du kender størrelsen på wav-headeren kan du kopiere den med over i den
nye med dd.

--
Mvh.

Niels Andersen