Familien List/Listo/Listoe
Fra : ulf

Dato : 12-12-02 11:13

Jeg er stødt på en række oplysninger om en af mine aner i et skifte.
Hun synes at være i familie med Mads Listo på Skavnsgård.
Er der nogen, der har forsket i denne familie??

Venlig hilsen
Ulrik Fønss

http://www.kandu.dk/

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 12-12-02 12:19

> Jeg er stødt på en række oplysninger om en af mine aner i et skifte.
> Hun synes at være i familie med Mads Listo på Skavnsgård.
> Er der nogen, der har forsket i denne familie??
Jeg har følgende i mit anetræ:
n323: Kirsten Hansdatter Krarup -1685..1714- (*Vindum), (+Lundenæs,
Skern)
gift med
n322: Mads Andersen Listo -1685..1714- (*Vindum), (+Lundenæs, Skern)
n322 søn af
n644: Anders Iversen Liste ±1640..1640±
n644 søn af
n1288: Iver Hansen (Liste) ±1610..1610±
n1288: søn af
n2576: Hans Jensen -1587..1610+ Skriver i Åbenrå (+Lønborg)
og
n2577: Maren Iversdatter -1587..1610+ (+Lønborg)
Se mere på
http://www.angelfire.com/ok/tdalsgaard/aner.html
og mail til mig hvis du ønsker endnu mere info.
Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : ulf

Dato : 13-12-02 19:23

"Thorkild Dalsgaard" skrev d. 12-12-02 12:19 dette indlæg :
> [...]
> Se mere på
> http://www.angelfire.com/ok/tdalsgaard/aner.html
> og mail til mig hvis du ønsker endnu mere info.

Tak for dit svar og tak de de øvrige.
Det er "din" Mads Listo det drejer sig om.

Min ane hedder Leene Marie Marcusdatter eller Leene Marie
Marqvardsdatter. Du nævner hende selv.
Ved hendes død kaldes hun Leene Marie Marcusdatter Listo.

Jeg har hidtil gået og luret på den samtidige sølv- og guldsmed fra
Ringkøbingkanten, Jens Marcussen Listo (som du også nævner?), som en
mulig broder; men så forleden fik jeg (endelig) set Lundenæs-Bøvling
Amts Skifteprotokol:

21.maj 1727 skifte efter Peder Lauridsen (Fønss), hvori man omtaler den
gård han har beboet og hvem der muligvis er køber. Man mener at måske
Enkens Broder Mads Listo af Schaunsgaard er interesseret.

Når jeg ser på de 16 sider, jeg har printet ud, har du også nævnt disse
tre:

Jens Markusen Listo, guldsmed.
Leene Marie Markusdatter gift med Peder Føns.
Mads Andersen Listo på Skavnsgård.

Hvad mener du om, at Mads og Leene skulle være søskende??
Markusen/Andersen ?

Venlig hilsen
Ulrik Fønss

http://www.kandu.dk/

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 12-12-02 14:41

Min mors aner er en List-slægt.
Jeg kender varianterne Listo / Listoe, men sådanne har jeg ikke.
Min mors List-aner kom hovedsagelig fra Rømø - og sandsynligvis meget langt
tilbage i tiden, fra byen List på Sylt.
Jeg ved ikke om der skulle være være en forbindelse, men er du interesseret
kan du altid skrive..
Hilsen Flemming Svendsen.

Fra : Familien Kristensen

Dato : 12-12-02 18:17

"ulf" <ulf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er stødt på en række oplysninger om en af mine aner i et skifte.
> Hun synes at være i familie med Mads Listo på Skavnsgård.
> Er der nogen, der har forsket i denne familie??

hvilket århundrede er vi i ?

Thorkild Dalsgaard har en Mads Listo:
http://www.angelfire.com/ok/tdalsgaard/index.htm
Søg på listo