Natteaktivitet
Fra : Jimmy D. Pedersen

Dato : 12-12-02 10:50

Hej alle

Jeg håber på at der er nogen der kan komme med gode råd/vejledninger
vedrørende min "mindste" kat (kastreret han på 2-3 år), som har fået sig en
rigtig dårlig vane med at være MEGET natteaktiv.

Han styrter rundt som skudt ud af en kanon og støjer så meget at vi alle
vågner
flere gange i løbet af natten, hvilket er meget belastende for det daglige
liv. Vi har prøvet "Feliway", men det har ikke haft nogen virkning på ham.

Mvh
Jimmy

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 12-12-02 11:59

Hej Jimmy.
Mit bedste råd er et stort hus
Vores har en mani med at skrabe på foldedøren til kælderen (gæt hvor den er:
Lige uden for soveværelset!), især lige efter man er gået i seng. Vi bruger
den nemme løsning: Kattene bliver simpelthen lukket ud i den anden halvdel
af huset når vi går til køjs.

Jeg kan godt huske, hvordan det var at bo i en 2-værelses med en burmeser,
der jamrede natten igennem. Der var desværre ingen steder, vi kunne lukke
hende hen.

Bor du nu ikke i et stort hus, så må du prøve at aktivere ham rigtig
grundigt i løbet af aftenen, i håb om at han så vil bruge natten til at
sove.

Held og lykke med det.
Mvh. Else.

--

www.geocities.com/gyldenk

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 12-12-02 13:39

Hej

Prøv at leg ham træt inden i går i seng, det gjorde vi med Freja en overgang
hvor hun også havde fået til vane at der skulle være sjov i gaden når vi
sov.

Mvh tina

Fra : Ann K.

Dato : 12-12-02 23:51

Hejsa.
Ja - du kan da prøve at lege/aktivere din kat, så den bliver godt og
grundigt træt.... Men det er nu min erfaring at sådan noget er umuligt!
Også selv om man taler om en voksen kat...
Han har allerede legekammerat(er?), så det kan jo ikke umiddelbart sådan
være af kedsomhed at han farer rundt... skulle man tro
Men - det er det jo nok alligevel... når han styrter rundt så sker der
jo noget - og I vågner... og han har selskab og opmærksomhed... Skøøønt
med en kat som er glad for jer - ikk' *drille*
Vi gør simpelthen det at vi spreder kattens foder ud over gulvet lige
før sengetid... Mis går så og søger efter sin mad om natten - og har
altså ikke tid til også at fare åndssvagt rundt!... der står alvorligere
ting på programmet Hvis opgaven skal gøres lidt vanskeligere, kan I
også ofre et gammelt stort tørklæde, hvor I putter maden ind i
folderne...
Denne måde at fodre på brugte vi konsekvent i ca 1½ år til vores "gamle"
hunkat, som havde for vane at vække _mig_ (Manden kunne sove fra et
jordskælv!) tre - fire gange hver nat... Eneste grund til at vi stoppede
var at vi fik en lille hundehvalp, som i den første tid skulle sove
sammen med os i soveværelset :) Sjovt nok havde katten i mellemtiden
"glemt" at den skulle vække mig - og nu spreder vi kun hendes foder et
par gange om ugen... mest fordi hun stadig hygger sig gevaldigt, når hun
skal søge

Mvh Ann