Opslag paa landsarkivet i Viborg
Fra : Kim Melchior

Dato : 12-12-02 07:32

Jeg ville vaere meget glad hvis der er en der kunne foretage et opslag
paa Landsarkivet i Viborg for mig. Jeg bor i USA og kommer meget
sjaeldent til Danmark

Det drejer sig om et opslag i skifteprotokollen fra Aarhus for Ane
Kirstine Sorensen, fodt Klinge. Hun var enke efter Guldsmed Jens Peter
Sorensen der dode i 1902 i Aarhus. Hun dode den 29 marts 1920 og blev
begravet den 6 April fra Domkirken.

Det jeg i saerdeleshed er intereseret i er at finde ud af er hvor
hendes born opholder sig. Jeg ved at der var en son Villiam Sorensen
der var guldsmed i Aarhus, en datter Ellen der var gift Engholm og
boede i Kobenhavn samt en son Gustav. Det er sonnen Gustav's
opholdssted i USA jeg soger, idet han er fader til min morfar, der var
fodt udenfor aegteskab i Fredericia.

Sidste gang jeg var i Danmark checkede jeg paa skifterets kontoret i
Aarhus og de sagde at den protokol var afleveret til Landsarkiveti
Viborg. Da jeg kom til Viborg fik jeg at vide at den paagaeldende
protokol var sendt til indbindning, saa der var ingen mulighed for at
faa de paagaeldende oplysninger.

Jeg er intereseret i alle oplysninger fra skifte protoko;len, men i
saerdeleshed den yngste sons opholdsted i USA saa jeg eventuelt kan
finde ham i 1920 folketaellingen her i USA.

Paa forhaand Tak.

Kim Melchior

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 16-12-02 18:01

Desværre står der intet i skifteprotokollen. I dødsanmeldelsesprotokollen
står der: "1057 Floor anmelder at Ane Kirstine Sørensen f. Klinge er død
efterladende sig 2 myndige Børn. Ejer intet.
Paradisgade 5, 1 61 aar enke" anmeldt den 29/3. På modsat side er stemplet
"Efterlod sig intet til genstand for skiftebehandling". Og alle dem, der
stod det ved, var der intet om i skifteprotokollen.
Mvh. Hanne Bjørn

Kim Melchior <scangen@netutah.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:39506229.0212112232.47090fc3@posting.google.com...

Fra : Kim Melchior

Dato : 19-12-02 16:13

"Hanne Bj rn" <nmb5210@vip.cybercity.dk> wrote in message news:<atl72j$2j7u$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> "Efterlod sig intet til genstand for skiftebehandling". Og alle dem, der
> stod det ved, var der intet om i skifteprotokollen.

Mange Tak for hjaelpen Hanne.