MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Spøgelser i PC, eller...........
Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-12-02 01:28

Jeg er kommet ud for et uforklarligt problem.

Min far ejer min tidligere pc - en hjemme bygget PC med P3 666 Mhz, 512 MB
SD ram, Asus bundkort, IBM disk, pioneer dvd, liteon cdrw etc.

Jeg har nu prøvet at installere 3 forskellige versioner af Adobe Photoshop
7 på hans pc - men hver gang cd'en starter op, så kommer der flg mærkelige
besked:
"The file ................/setup.ins on the cd has been corrupted"

og så stopper installationen - jeg når ikke engang at komme igang.

Det mærkelige er, at jeg har prøvet at installere selv samme photoshop 7
(selvfølgelig blor for at teste om det virker) på både min egen notebook
(P3 1 Ghz, 512 ram) en vens notebook (P3 600 Mhz, 256 mb ram) og på min
egen stationære pc (P4 2,5 Ghz, 1 GB ram) uden problemer.

PS naturligvis afinstallerede jeg photoshop 7 igen efter at have testet det
- har kun lovlige versioner af photoshop.

Jeg kan ganske enkelt ikke regne ud, hvad der er galt.

Oveni dette, så prøvede jeg også at installere Norton antivirus 2003 på
hans maskine -. og nøjagtig samme besked kom op - noget med en setup.ins
fil, der er corrupted.

I det hele taget har jeg oplevet, at hans pc (efter at han overtog den fra
mig for snart 1 år siden) er blevet mega ustabil.
Jeg reinstallerede i går hele lortet, formatterede alt - og satte det op
fra nul - men den er stadig ustabil.

Jeg har prøvet at undlade at installere hardware med drivere, der ikke er
anerkendt xp drivere, har prøvet at undlade at bruge for mange små
programmer, der måske kan skabe ustabilitet - men det under lige er, at jeg
staort set bruger samme programmer på mine egne to maskiner, som han gør -
og hos mig kører alt perfekt - men så snart, jeg vil køre det hos ham, så
skaber visse programmer ustabilitet.

Allerede under win xp pro us installationen oplever jeg problemer - hvor
den ikke vil indkopiere alle filer. Jeg prøvede først med en pirat version
af win XP, som jeg VED virker - og dernæst med en lovlig version (der
indholder SP1) - men der opstod problemer med at kopiere fra cd'en.

Der er både installeret en pioneer 106 dvd/cd læser og en LIteon 52/24/52
CDRW - og med begge drev var der problemer med indlæsning af filerne.

Jeg testede derfor harddisken for bad sectors - men der var ingen.

For sjov prøvede jeg at indlæs samme win xp pro cd hjemme på min egen, men
her var der ikke problemer. Min fars pc havde samme problemer med at æde
filer fra win xp pirat cd'en.

Jeg er blevet lidt ivrig efter at opdage, hvad fejlen kan være.
Kan virus lægge sig i selve rammen - og kan det være her problemet ligger ?

Jeg har skiftet PSU'en i hans pc, da den til tider genstartede og virkede
ustabil. Rammen er også udskiftet med Kingston - men lige lidt hjælper det.
Efter hånden er der kun moteherboardet tilbage - med mindre en harddisk
godt kan indeholde fejl, som win xp disk tjek ikke kan finde.

Kan der mon stadig ligge ondsindede filer på en harddisk - selv efter en
normal formattering ?

Jeg er åben over for alle ideer - da jeg efter hånden har udviklet en
overtro over for denne maskine.

Jeg har downloadet de senste updates til win xp pro fra Microsofts server
på min fars pc - men lige lidt hjælper det.

Er det spøgelser ?
--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas

Dato : 12-12-02 09:12

Det lyder som et defekt cdrom drev. Prøv at sætte et andet i. Jeg tror det
løser problemet. Der er også visse drev, der ikke kan læse det samme som
andre. Prøv i gruppen drev.cd-rom.

Hilsen
Thomas

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-12-02 17:11

On Thu, 12 Dec 2002 09:12:23 +0100, Thomas wrote:

> Det lyder som et defekt cdrom drev. Prøv at sætte et andet i. Jeg tror det
> løser problemet. Der er også visse drev, der ikke kan læse det samme som
> andre. Prøv i gruppen drev.cd-rom.

Jeg er åben over for alle forslag.
Blot tror jeg ikke det er problemet, da jeg lige har isat en splinterny
Liteon CDRW brænder hos ham (52X24x52X) - og både den og den gamle Pioneer
DVD rom læser kan ikke installere Photoshop 7 og Norton AV.

Jeg har yderligere for at minimere fejl muligheder også isat et splinternyt
IDE 133 kabel - så fejlen ligger heller ikke i kablet.

Vil prøve at fjerne den ene ramklods og lade den anden sidde alene og vice
versa med den anden for at se, om det kan være rammen, der spøger :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Hans

Dato : 12-12-02 14:06

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> Er det spøgelser ?

Jeg tror der er nisser i en af dine ram-moduler. Prøv med andre moduler, da
det ligner en ramfejl.

mvh, Hans

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-12-02 17:12

> Jeg tror der er nisser i en af dine ram-moduler. Prøv med andre moduler, da
> det ligner en ramfejl.
>
> mvh, Hans

Jeg vil prøve at lade den ene ramklods sidde og fjerne den anden, og
omvendt - hvis ikke det er det, så ER der sgu' nisser i systemet :)

Eller også ER der virus i rammen.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph