Hjælp, Hvordan gør de det ?
Fra : Michael Sølvby

Dato : 12-12-02 00:43

Hej alle sammen

Håber der er nogle her der kan hjælpe mig.
Nå' mit problem er at jeg bliver beskyldt for at sende nogle temmelige
grimme sms beskeder, til min veninde's ex fyr, på besked'erne står mit mobil
nummer som afsender, de ligner en helt almindlig sms besked, men jeg har
aldrig sendt en besked til ham, HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE. jeg forstår
det ikke.
Kan han selv havde skrevet dem?, er det gjordt over nettet?, håber at en af
jer har svaret inden jeg mister min veninde "HJÆLP"

På forhånd tak
Michael

Fra : Howard

Dato : 12-12-02 00:46

"Michael Sølvby" <solvby@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> jer har svaret inden jeg mister min veninde "HJÆLP"

En anden kan jo havet skrevet dem på din telefon.

Carsten

Fra : Christian Poulsen

Dato : 12-12-02 02:48

Kontakt dit teleselskab og få en udskrift af dine seneste tlf. regning.
Så vil I kunne se om de omtalte beskeder vitterligt er sendt fra din
mobiltelefon.

Det kan sagens være gjort over nettet. Man kan jo sende SMS beskeder fra
ens nummer via CoolSMS, og svjv også uden reklamer i. Så koster det bare
lidt mønt. Men hvad, hvis man kunne genere en person. Så er det vel til
at overkomme (?!).

Billede ;)

> En anden kan jo havet skrevet dem på din telefon.

I en brandert. Det har jeg selv oplevet med min engang. Jeg brugte hele
søndagen på at undskylde til en stor del af de kvindelige navne i min
telefonbog. Tror endda ikke jeg kom på taletid med alle. Du ved kvinder ;)

Fra : Kasper Christensen

Dato : 12-12-02 00:59

Michael Sølvby skrev:
> [...]
> Kan han selv havde skrevet dem?, er det gjordt over nettet?, håber at en af
> jer har svaret inden jeg mister min veninde "HJÆLP"

Så vidt jeg ved kan man stadig bruge et alm. modem og så kalde op til en
sms central. Her har man så mulighed for selv at indtaste et afsender
nummer.

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-12-02 02:14

Kasper Christensen wrote:
> Så vidt jeg ved kan man stadig bruge et alm. modem og så kalde op til
> en sms central. Her har man så mulighed for selv at indtaste et
> afsender nummer.

....ja, fx. hos TDC...
Hans

Fra : Michael Sølvby

Dato : 13-12-02 01:03

Hej

Tak for alle jeres forslag, jeg kan ikke få en udskrift fra TDC fordi det er
et taletidskort, og der er ikke nogen andre der har rørt min telefon.

Men Hans hvordan virker det der med at kalde op til TDC ??? Jeg vil jo gerne
kunne bevise min uskyld, hvis du forstår

Glæder mig til at høre mere fra jer.
Michael

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-12-02 01:25

Michael Sølvby wrote:
> Hans hvordan virker det der med at kalde op til TDC ??? Jeg vil
> jo gerne kunne bevise min uskyld, hvis du forstår

....det forstår jeg bestemt godt!!

....gå ind på

http://www.tdm.dk/my/servlet/my;jsessionid=nwAAG0gNr4Ibzz3PmpP_8juq(wKj2pwBQ
)?U1=200

....der kan man oprette sig som bruger, hvis man opgiver et TDCmobilnummer -
og kan så sende 10 gratis SMSer hver dag...

Held og lykke - og meld evt. tilbage
Hans

Fra : Fischer

Dato : 13-12-02 06:32

> ...det forstår jeg bestemt godt!!
> ...gå ind på

Øøøøhhh?
TDC Mail og Kalender kan du jo kun tilmelde dig hvis du har adgang til
mobiltelefonen. Den første adgangskode kommer til mobilen som SMS.

> ...der kan man oprette sig som bruger, hvis man opgiver et
> TDCmobilnummer - og kan så sende 10 gratis SMSer hver dag...

Det behøver ikke være et TDC mobilnummer. Alle kan bruge denne service.
Og i bunden af alle SMS sendt herfra står der: "-tdcmobil.dk-"

Det var vist et skud i tågen ........

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-12-02 11:28

Fischer wrote:
> TDC Mail og Kalender kan du jo kun tilmelde dig hvis du har adgang til
> mobiltelefonen. Den første adgangskode kommer til mobilen som SMS.

....Sorry :-/...kunne jeg ikke huske...

> Det behøver ikke være et TDC mobilnummer. Alle kan bruge denne
> service.

....okay...

> Og i bunden af alle SMS sendt herfra står der:
> "-tdcmobil.dk-"

....ja, det skal nok passe...

> Det var vist et skud i tågen ...

....det var hvad jeg kunne huske om teknikken...

....det var godt, du var vågen...
Hans

Fra : Michael Sølvby

Dato : 14-12-02 14:38

Hej allesammen

Vil det så sige at det ikke kan lade sig gøre, så det ligner en almindlig
sms besked??? det må jo kunne lade sig gøre for jeg ved at de ikke er sendt
fra min mobil.

MVH

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-12-02 17:27

Michael Sølvby wrote:
> det må jo kunne lade sig gøre for jeg ved at
> de ikke er sendt fra min mobil.

....hvis du selv ved, at det ikke er dig, der har sendt dem, synes jeg, du
skal ta det "roligt"...

....hvis din kæreste eller andre mennesker ikke tror på dig, er det mest synd
for dem!...

Held og lykke!
Hans

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 12-12-02 17:09

> Så vidt jeg ved kan man stadig bruge et alm. modem og så kalde op til en
> sms central. Her har man så mulighed for selv at indtaste et afsender
> nummer.

Ren nysgerrighed... hvordan gør man ovenstående rent teknisk og hvor meget
koster det ?
Kan jo være jeg kunne finde brug til mit gamle 56k modem :)

MVH
Morten