Må ikke importer DVD
Fra : Henrik Johansen

Dato : 11-12-02 23:04

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at poste det. men tjek hvad
computerworld skriver
http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=17333 Nu må man
ikke importer DVD som ikke er inde for EU. Men det gælder også Tegneserier
og cder og andre ting..
Det er fandeme for meget snart med EU og vores "dejlige" regering.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 11-12-02 23:13

Henrik Johansen skrev:

> Nu må man ikke importer DVD som ikke er inde for EU.

'Man' er nok så meget sagt. Du må gerne, dvd-butikker må ikke. Det
ændrer dog ikke på, at lovforslaget er dybt, dybt kritisabelt.

--
Mvh. Peter
"Nothing I do is my fault."

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-12-02 17:34

Nogen der kender noget til en underskriftsindsamling mod forbudet ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Martin Helbo

Dato : 12-12-02 22:27

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:8U2K9.64850$HU.4926058@news010.worldonline.dk...

http://www.digitalforbruger.dk/underskriftsindsamling/

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-12-02 23:26

FINT !!!

Herfra en opfordring til alle der kan lide film, tegneserier og CD'er mm og
ikke vil begrænses i udvalget.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-12-02 01:51

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> writes:

> Herfra en opfordring til alle der kan lide film, tegneserier og CD'er mm og
> ikke vil begrænses i udvalget.

Det er lidt sent nu. Loven er vedtaget. Aktiv deltagelse for en måned
siden havde måske hjulpet...
--
Peter B. Juul, o.-.o "Tryk NO NO NO NO NO NO, herefter er telefonen i
The RockBear. ((^)) 'Normal stilling'"

Fra : Per

Dato : 13-12-02 04:53

In article <m3smx2d9mj.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> Det er lidt sent nu. Loven er vedtaget. Aktiv deltagelse for en måned
> siden havde måske hjulpet...

Selv da var det jo nok ligemeget, folket er jo bare et irritations
moment for politikerne.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-12-02 04:54

Per <hyp1999@hotmail_removethis_.com> writes:

> Selv da var det jo nok ligemeget, folket er jo bare et irritations
> moment for politikerne.

Næppe. IDFRs aktiviteter den sidste måneds tid var sandsynligvis det,
der gjorde, at S næsten stemte for Enhedslistens ændringsforslag.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Please do not put words or intentions in my mouth
The RockBear. ((^)) to which I do not subscribe; I get in enough

Fra : ML-78

Dato : 14-12-02 22:04

> Næppe. IDFRs aktiviteter den sidste måneds tid var sandsynligvis det,
> der gjorde, at S næsten stemte for Enhedslistens ændringsforslag.

"Næsten" kommer man jo ikke langt med. S stemte imod forslaget.

ML-78

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-12-02 22:42

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> writes:

> "Næsten" kommer man jo ikke langt med. S stemte imod forslaget.

Ja, men det viser, at en indsats faktisk har en effekt. Dobbelt så
mange aktive, så var det måske lykkedes.

(Noget tyder dog på, at der foregik noget i kulissen mellem anden og
tredje behandling...)

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 18-12-02 16:11

Per <hyp1999@hotmail_removethis_.com> writes:

> Selv da var det jo nok ligemeget, folket er jo bare et irritations
> moment for politikerne.

Øh, nej, jeg fulgte lobby-arbejdet. For det første lykkedes det
faktisk at gøre lovforslaget en smule mindre ringe, og bemærkningerne
til lovforslaget bar tydelig prag af at argumenterne var hørt, og som
det juridiske system fungerer i Danmark vil det betyde at loven (af
domstolene) vil blive fortolket mindre grotesk end ellers.

Endnu vigtigere, det lykkedes faktisk at få en del politikere til at
forstå at det er en dkidt lov, og hvorfor det er en skidt lov. Bare
ikke nok til at de turde gå imod EU nu, men det kan hjælpe os i
fremtiden.

De gode og saglige argumenter som f.eks. IDFR er kommet med har dog
nok gjort større indtryk end underskriftindsamlingen.

Det samlede indtryk er at der er mange dygtige og hårdtarbejdene
politikere, der ønsker at gøre det rigtige, og gerne vil have al den
hjælp fra folket de kan få til det. Men at Brian Mikkelsen uheldigvis
ikke er en af dem.

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 18-12-02 16:11

Fra : Per...

Dato : 20-12-02 10:28

In article <rj7ke7mkg6.fsf@zuse.dina.kvl.dk>, abraham@dina.kvl.dk says...

> [...]
> forstå at det er en dkidt lov, og hvorfor det er en skidt lov. Bare
> ikke nok til at de turde gå imod EU nu, men det kan hjælpe os i

Ok,hvad mener du så om Laserdiskens holdning at den danske lov IKKE er
udtryk hvad EU egentlig mente med direktivet, at det er udtryk for en
misforståelse eller misfortolkning.

> Det samlede indtryk er at der er mange dygtige og hårdtarbejdene
> politikere, der ønsker at gøre det rigtige, og gerne vil have al den
> hjælp fra folket de kan få til det.

Hold lige lidt igen på sukkeret ikke, vi skal jo ikke tage mere på en
højest nødvendig ;)

> Men at Brian Mikkelsen uheldigvis ikke er en af dem.

Heh.

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 20-12-02 15:14

> [...]

> Ok,hvad mener du så om Laserdiskens holdning at den danske lov IKKE er
> udtryk hvad EU egentlig mente med direktivet, at det er udtryk for en

Det er for spidsfindigt juridisk til at jeg kan afgøre hvem der har
ret, men Danmark har jo traditionelt været (over)ivrig efter at
implementere EU direktiver i forhold til andre lande.

Fra : Per

Dato : 12-12-02 17:47

In article <3df7b63d$0$1746$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
mr.johansen@mail1.stofanet.dk says...
> [...]
> ikke importer DVD som ikke er inde for EU. Men det gælder også Tegneserier

Ja fedt ikke? De har nogle af os godt vise ville komme, men de fleste
dansker følger jo ikke rigtig med.

> Det er fandeme for meget snart med EU og vores "dejlige" regering.

Uh, nu får du sikkert en sky af svar som påstår at EU ikke har sagt noget
om det og at de kun er regeringen.
De har nærmere ikke selv læst direktivet, men det vil jo nok vise sig
hvis Laserdisken lægger sag an.