Passer til alle opløsninger?
Fra : Martin M. Jørgensen

Dato : 11-12-02 22:23

Check www.downloadcentral.dk. Når du besøger siden i 1024 så
sidder glimtene i vandet hvor de skal. Men bruger du en anden
opløsning flytter det sig et helt malplaceret sted hen!!!

Nogen der ved hvad jeg kan gøre for at få billedet til at sidde
det rigtige sted under ALLE opløsninger?? :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 12-12-02 00:33

Martin M. Jørgensen <webmaster@downloadcentral.dk> writes:

> Check www.downloadcentral.dk. Når du besøger siden i 1024 så
> sidder glimtene i vandet hvor de skal. Men bruger du en anden
> opløsning flytter det sig et helt malplaceret sted hen!!!

I både Opera 7 beta, Mozilla (Phoenix) og IE6 sidder det animerede
gif-billede samme sted uafhængigt af browserens størrelse. Det er dog
forskellige steder i de tre browsere, og for de to første er det nok
det forkerte sted i forhold til hensigten.

> Nogen der ved hvad jeg kan gøre for at få billedet til at sidde
> det rigtige sted under ALLE opløsninger?? :)

Det burde være muligt. Du bruger position:relative til at placere
billederne. Det er lidt farligt, da placeringen så kan afhænge af
flere forskellige ting (fontstørrelse, padding, margin, og alle de
uforudsigelige ting :). Jeg ville bruge "position:absolute", (og så
lade dit table-element have "position:relative" for at billederne
bliver placeret absolut i forhold til den, og ikke i forhold til
body).

/L

Fra : rasmus carlsen

Dato : 12-12-02 10:48

> [...]
>
> Nogen der ved hvad jeg kan gøre for at få billedet til at sidde
> det rigtige sted under ALLE opløsninger?? :)

- jeg ser den i 800*600 og der ser altså fint ud her ... der er "glimt" i
solstålen og stjerner over byen ..

ras