Problem med TCP/IP på win98
Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 11-12-02 20:56

Hej

Jeg har et problem med en win98 maskine, den kan ikke kommunikere via
tcp/ip-protokollen. For at uddybe det lidt kan jeg sige at jeg har en
firewall, som fungerer som DHCP-server. I denne er der en 4-ports switch,
hvori mine computere (3) er tilsluttet. Problemet er så at Win98-maskinen
ikke kan få en ip-adresse tildelt fra DHCP-serveren. De andre maskiner
2000/XP har ingen problemer overhovedet.
Så jeg prøver at tildele win98-maskinen en statisk ip istedet, men det løser
heller ingen ting. Jeg instiller følgende:

IP: 192.168.2.40
Subnet: 255.255.255.000 (Den som dhcp-serveren kører på)
Gateway: 192.168.2.1 (det er den rigtige)
DNS: dem fra TDC

Men dette virker heller ikke. Når jeg prøver at pinge dhcp (192.168.2.1)
kommer der intet svar, timeout. Jeg kan godt pinge 192.168.2.40 (localhost),
men heller ikke længere.

Netkortet er et helt nyt typhoon 10/100 mbit/s. Det kører p.t. 100 mbit/s,
ligesom resten af computerne på netværket. Jeg har også prøvet med et andet
netkort og andre drivere.

Så mit spørgsmål er, hvad hulen gør jeg galt???

Indstillinger for firewall/gateway:
IP: 192.168.2.1
subnet: 255.255.255.0
Multicast: None
Rip Direction: Both
Rip Version RIP-1

MVH
Lasse Kjærsgaard

---

Fra : Billyboy

Dato : 11-12-02 22:57

Har du prøvet et andet kabel måske??

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 11-12-02 23:28

Hejsa

Ja, jeg har prøvet med et andet kabel - endda også med en anden DHCP-server.

MVH
Lasse Kjærsgaard

---

Fra : Lars Hessellund

Dato : 11-12-02 23:50

Har du prøvet at geninstallere win98?
Det eneste der kan reparer en fucked win98!

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 11-12-02 23:56

Hej

Ja, jeg har også lige haft win98 geninstalleret. Problemet var der også før,
det var derfor jeg geninstallerede nemlig Men det virker sgu stadig
ikke... Jeg har nu også prøvet med et helt andet netkort, og stadig ikke
noget hul igennem, skod.

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Lars Hessellund

Dato : 12-12-02 08:53

> [...]
> det var derfor jeg geninstallerede nemlig Men det virker sgu stadig
> ikke... Jeg har nu også prøvet med et helt andet netkort, og stadig ikke

Har du prøvet at sætte netkortet over i et andet slot?
Ellers er det et forsøg værd, det sker at det er slottet der er fucked...

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 12-12-02 12:30

> Har du prøvet at sætte netkortet over i et andet slot?

Hej igen

Jeps, er også prøvet

MVH
Lasse Kjærsgaard

---

Fra : Calle.

Dato : 12-12-02 17:34

Lasse Kjærsgaard wrote:

> Hej igen
>
> Jeps, er også prøvet

Prøv at sætte den direkte til din ADSL, og se om den så får en IP.
Husk at release før du skifter, eller vil det først virke efter en time.
Hvilken router kører du med? Det kan jo være du har sat den til kun at
aceptere 2 PCere.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 12-12-02 17:43

Hej

Jeg har endelig fundet ud af det. Det var nogle drivere det var galt med.
Jeg installerede de nyeste chipset drivere fra VIA 4in1, og vupti så virkede
det

MVH
Lasse Kjærsgaard

---