MS Windows
briani 27239
Paintshop Pro 7.0
Fra : Hans Andersen

Dato : 11-12-02 20:20

Hjælp!

Min dejlige paintshop pro 7.0 virker ikke under W2K.
- Jeg kan i hvert fald ikke få den til at virke korrekt!

Problemet er, at når jeg "klikker" på en billedfil, så burde
PSP automatisk starte op, og åbne billedet.

Det sker bare ikke. PSP starter fint op, men laver så en
"browse" i folderen "tubes"

- Hvorfor åbner den ikke bare billedet?!?!

Fra : Martin K

Dato : 11-12-02 20:54

Hans Andersen wrote:
> - Hvorfor åbner den ikke bare billedet?!?!

Havde præcis samme problem. Fik det aldrig løst. Da jeg af performace
mæssige årsager købte Win XP, er problemet forsvundet...

--
Martin K

Fra : Hans Andersen

Dato : 11-12-02 21:06

Kan det betale sig at opgradere til XP-Pro...
Jeg er MEGET i tvivl. XP er ganske vist hurtigere i opstart...
Men er den stabil nok?

Fra : Martin K

Dato : 11-12-02 21:20

Hans Andersen wrote:
> Kan det betale sig at opgradere til XP-Pro...
> Jeg er MEGET i tvivl. XP er ganske vist hurtigere i opstart...
> Men er den stabil nok?

Jeg skulle alligevel formatere, da min Win2000 installation var fuc*** up.
Jeg var også meget skeptisk, men efter en uges tid var jeg omvendt. Det er
det fedeste OS! Og en opstartstid på 40 sekunder bliver man mildest talt
afhængig af. Det er proversionen jeg købte, og det har alt hvad Win2000 har
+ lidt til. Stabilitet er bedre, set udfra mit behov... intet at betænke sig

--
Martin K

Fra : ///JJ

Dato : 11-12-02 22:08

> [...]
> PSP automatisk starte op, og åbne billedet.
>
> Det sker bare ikke. PSP starter fint op, men laver så en

Lyder som om du skal re-associsere fil-typen til at åbne med PSP i stedet
for Tubes-funktionen.
Start en Explorer - vælg Tools - Folder Options. Vælg fanen File Types. Find
fil-typen du har problemer med. Tryk Advanced, og sæt Action'en "Open" til
default. Jeg vil tro den står til en af de andre muligheder vist i listen?

mvh
///JJ

Fra : Hans Andersen

Dato : 12-12-02 07:41

FEDT!

Det virkede! - Den var sat til "print" ?!?! - Hvorfor aner jeg ikke!
Tusind tak for din hjælp!