Hvilke børster skal jeg bruge?
Fra : Helle

Dato : 11-12-02 20:11

Hejsa.

Mikkel er Maine Coon og han har en meget uglet pels - specielt underpelsen
er meget tyk og meget tæt. Jeg skal børste ham to gange om dagen for ellers
filtrer den og ser skrækkelig ud.
Specielt om morgenen når han har ligget og rodet rundt i dynerne om natten
så har han det vildeste morgenhår(pels!) *g*

Hvordan klarer I andre pelsen på Jeres Mco?
Jeg har en karte som bestemt virker alletiders på Emils pels (birma) - men
Emils pels er MEGET glat og flot så den er egentlig ikke nødvendig at børste
ret ofte hvorimod Mikkels pels er mere rug og tør i det.
Udover karten med metalbørster har jeg også en med plastikbørster som er ret
tykke men den kan ikke tage noget pels. Jeg har også en tandbørste som jeg
er blevet anbefalet at bruge omkring ørerne og i ansigtet. Jeg har også en
kam med metaltænder som er ret tykke og med bredde mellemrum - den kan taget
lidt men ikke så meget.
Bør jeg smide Mikkel i bad med katteshampo og kattebalsam og så ordne ham
derfra eller skal jeg give ham noget tilskud af en eller anden art?

Mvh Helle