firewall ? Zone alarm og DI-604
Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-12-02 20:07

hej jeg har investeret i en DI-604 den virker sådan set meget godt, jeg
kan dog ikke rigtigt finde udaf at sætte firewallen op (den får heller ikke
den bedste kritik her i NGen) så jeg hentede ZoneAlarm den virker rimeligt
brugervenlig, Men ! den sutter 70-75% af min 2GHz CPU, det har jeg lidt
svært ved at accepterer..
(det bliver nok rigtigt skidt, når jeg går igang med at installerer ZA, på
de mindre PCer i LANet)

såe what to do?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : jens

Dato : 11-12-02 21:14

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:at82cv$h55$1@sunsite.dk...
> [...]
> svært ved at accepterer..
> (det bliver nok rigtigt skidt, når jeg går igang med at installerer ZA, på

hvor ser du det ? min 1,7 med 15 ikoner på bundlinien ligger på 8-12 %
under processer ligger zonealarm på 0-3,jeg formoder det er % af totalen på
8-12, men er da ikke sikker.
og c64eren som jeg sidder ved, en amd 350mhz af de gamle, ligger på
15-20%, og der kører za og et spil online, foruden selvfølgelig denne triste
outlook.
så 70-75% på en 2.0 er ret meget.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-12-02 21:22

jens skrev i meddelelsen ...

>hvor ser du det ? min 1,7 med 15 ikoner på bundlinien ligger på 8->12 %

det ser jeg i win98 sys. monitor
ok, ZA bruger heller ikke 70-75% men 50% det gør den (andre progs i
baggrunden kommer ikke over 25%)

>under processer ligger zonealarm på 0-3,jeg formoder det er % af >totalen
på 8-12, men er da ikke sikker.

hvilket OS?

>og c64eren som jeg sidder ved, en amd 350mhz af de gamle, >ligger på
>15-20%, og der kører za og et spil online, foruden selvfølgelig denne
>triste outlook. så 70-75% på en 2.0 er ret meget.

ja :-/

Fra : jens

Dato : 11-12-02 23:53

> det ser jeg i win98 sys. monitor
> ok, ZA bruger heller ikke 70-75% men 50% det gør den (andre progs i
> baggrunden kommer ikke over 25%)

> på 8-12, men er da ikke sikker.

> hvilket OS?
xp på vilddyret og w2kpro på c64eren

har du kørt en adaware for nylig så, det kunne tyde på at za arbejder ret
meget, og så må za logfilen blive ret stor i en fart
jeg kan oplyse at min za log de første 4 timer blev på 14,6 kb, nu bliver
den på omkring 5kb i døgnet
jeg kan huske at jeg fjernede MANGE adware første gang jeg kørte den.
jeg har forresten 7.5meter ram i hver, ved ikke om det har noget at sige i
den sammenhæng.
har du et program der kan vise trafik på netkortet, det er en god ting til
at opdage hvis der er noget galt.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-12-02 16:24

Jens skrev i meddelelsen ...

Hej Jens

>har du kørt en adaware for nylig så, det kunne tyde på at za arbejder >ret

well.. den arbejder nok ret hæftigt fordi jeg lige har installeret den

idag, er den faldet til ro, og bruger kun få recurser
5-10% måske.. det kan jeg godt leve med

>meget, og så må za logfilen blive ret stor i en fart
>jeg kan oplyse at min za log de første 4 timer blev på 14,6 kb, nu >bliver
den på omkring 5kb i døgnet

well min er på 2,5Kb
jeg har slået email protection fra..

>jeg kan huske at jeg fjernede MANGE adware første gang jeg kørte >den.
>jeg har forresten 7.5meter ram i hver, ved ikke om det har noget at >sige i
>den sammenhæng.

jeg har også 768MB i min maskine..

>har du et program der kan vise trafik på netkortet, det er en god ting >til
at opdage hvis der er noget galt.

bruger stat and perf

Fra : jens

Dato : 12-12-02 17:09

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:ata9mb$ob4$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> well.. den arbejder nok ret hæftigt fordi jeg lige har installeret den
>
> idag, er den faldet til ro, og bruger kun få recurser
min c64er ligger på 0-5 under processer

>bliver
> den på omkring 5kb i døgnet

> well min er på 2,5Kb
> jeg har slået email protection fra..
jeg har ikke slået mail protect fra, jeg er hjemme dagognat og har to
makiner kørende ca 18 timer i døgnet, og netforbindelsen er altid aktiv

jeg har iøvrigt leget lidt med d604 eren idag og må konstatere at den er
død, kan ikke resettes, og jeg kan ikke komme ind på den, dhcpèn virker kan
jeg se på min pc. det er også alt.
så det kan jo være det bare er min der er lidt sær.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-12-02 19:16

jens skrev i meddelelsen ...

> [...]
kan
>jeg se på min pc. det er også alt.
>så det kan jo være det bare er min der er lidt sær.

min kan heller ikke resettes :-/

forb.. godtkøbs kram

Fra : jens

Dato : 12-12-02 19:58

> forb.. godtkøbs kram
næe det er noget fona skrammel )

men jeg har kunnet resette den, (en tre gange) men det kan jo være det er en
trialversion den er 31 dage gammel!

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-12-02 20:20

jens skrev i meddelelsen ...

> næe det er noget fona skrammel )

tjae, jeg købte min, genem DK-TV 449,- alt incl.

>men jeg har kunnet resette den, (en tre gange) men det kan jo være >det er
en
>trialversion den er 31 dage gammel!

LOL :c)

jeg har malet supporten, så må jeg se hvad der sker :-/

lige nu er jeg jævnt ligeglad..
den router fint..
ZA kører, uden at sutte formange resurser
nu skal jeg bare lige have fundet en billig "parental control"
så ungerne ikke suser formeget omkring nede på webben..

Fra : jens

Dato : 12-12-02 20:58

> [...]
>
> lige nu er jeg jævnt ligeglad..
> den router fint..
> ZA kører, uden at sutte formange resurser
send mig lige en besked om hvad der sker så.
og min router sikkert også fint, der er bare det ved det at jeg fik checket
macadress control og så gik den i sort,
og der er desværre ingen macadresser der har lov at conecte, såee no www den
vej.
men det løser jo så problemet med firewallen HAHA

> nu skal jeg bare lige have fundet en billig "parental control"
> så ungerne ikke suser formeget omkring nede på webben..

hvad med det der free halløj, der er med, jeg mener 60-80$ oveni, hvad gør
det
jeg har prøvet den, og den lukker, for ALT, derfor havde jeg egentlig på
fornemmeren at det ikke var en unormal d604 jeg havde.

> Med venlig hilsen Michael Petersen
> residernde i Nyborg
> fjern dyret i min @dresse ved privat post
> http://www.petersensweb.dk

fin side du har der, men hvad mener du er for mange resurcer til za ? og
vilken za nr ?

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-12-02 21:21

Hej Jens

jens skrev i meddelelsen ...

> [...]
>jeg har prøvet den, og den lukker, for ALT, derfor havde jeg egentlig >på
>fornemmeren at det ikke var en unormal d604 jeg havde.

jeg prøvede også Free, sikken et navn, til et smådyrt prog :-/
det fik sys.mon op på 100% CPU på min 2GHz celery

så skiftede jeg til ZA den bruge lidt mindre
( sidste tråd skrev jeg 5-10% men nu er den oppe at banke igen ~ 50% )

damn, jeg overvejer at bygge en Linux dåse, med 2 netkort i
et til LAN og et til Inet..
har før kørt tilsvarende bare med en win dåse og delt med SoHo
men det var ikke såstabilt..

>men hvad mener du er for mange resurcer til za ? og vilken za nr ?

den ZA jeg kører er ver. 3.1.395
når jeg skriver resurcer, mener jeg hvor meget sys.mon skriver at min CPU
udnyttes..

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-12-02 22:03

geee..

nu er det lykkedes mig at fucke min DI-604 så meget op at jeg ikke
kan connecte den, og den kan som tidligere nævnt ikke resettes..
se det kalder jeg en fire wall
den opmærksomme læser vil så sikkert spørge "hvordan kommer manden så ned på
webben" ?
well.. min Trendnet switch, se det er sager

damn, jeg tror jeg bliver nødttil at forklare DK- TV et og andet
om 14 dages fuld retur ret, ved fjern salg

så nu må jeg skynde mig at få bygget en server / fysisk firewall ting..

Fra : jens

Dato : 12-12-02 22:49

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:atathf$7ct$1@sunsite.dk...
> geee..
>
> nu er det lykkedes mig at fucke min DI-604 så meget op at jeg ikke
> kan connecte den, og den kan som tidligere nævnt ikke resettes..
> se det kalder jeg en fire wall

jeps det er præcis sådan min er, men du kan vel godt få spyttet en
192adresse ud af den, det kan jeg da.
og ja det løser problemet med firewallen lol

Fra : jens

Dato : 12-12-02 22:26

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:atar30$97q$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> så skiftede jeg til ZA den bruge lidt mindre
> ( sidste tråd skrev jeg 5-10% men nu er den oppe at banke igen ~ 50% )
uhyggeligt.! jeg sidder her med en c64èr (k62 350mhz)
med w2k pro og en masse ram
cpu forbrug =6-12%, samme za, det er da fint så ?

> damn, jeg overvejer at bygge en Linux dåse, med 2 netkort i
> et til LAN og et til Inet..
> har før kørt tilsvarende bare med en win dåse og delt med SoHo
> men det var ikke såstabilt..
ja det ville jeg jo bruge d604 til, meeennn sådan blev det ikk
jeg overvejer denne 64èr til formålet, den er næsten umulig at vælte.

> når jeg skriver resurcer, mener jeg hvor meget sys.mon skriver at min CPU
> udnyttes..
det må jo være w98 så, sys.mon kender w2k vist ikke ?
men en 2.0 og win98, uhauha
jeg slår ctrl,alt-del og ser under forbrug der.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-12-02 22:57

jens skrev i meddelelsen ...

>ja det ville jeg jo bruge d604 til, meeennn sådan blev det ikk

ditto

>jeg overvejer denne 64èr til formålet, den er næsten umulig at vælte.

hvad mener du egentlig, når du skriver 64er ?

jeg kommer til at tænke på Commodore 64
og det kan du da ikke mene ?

CPU udnyttes..

>det må jo være w98

right

sys.mon kender w2k vist ikke ?

nope, og ej heller XP ved ikke med ME..

> men en 2.0 og win98, uhauha

tjae.. jeg prøvede med XP

men den kunne ikke lide mine taster, min scanner, min mus
eller mine Plex drev

så XP blev skrottet igen.. jeg vil ikke udskifte hovedparten af min
HW, for at kunne kører XP

og nåja, så var der problemer med news læsning i OE6

Fra : jens

Dato : 12-12-02 23:29

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:atb0nj$7t9$1@sunsite.dk...

> ditto

> hvad mener du egentlig, når du skriver 64er ?
>
> jeg kommer til at tænke på Commodore 64
> og det kan du da ikke mene ?
jo det gør jeg, jeg har en p2 200mmx som jeg kalder frk.vic 20. p1 166 dx4
eller hvad det nu var er væk nu (c16)
og hold godt fast. frk vic20 Har kør w2k server, tænd og lav kaffe og
middagsmad så var den klar.
64eren er dog på 350mhz, og det var meget dengang den var ny.
> så XP blev skrottet igen.. jeg vil ikke udskifte hovedparten af min
> HW, for at kunne kører XP
>
> og nåja, så var der problemer med news læsning i OE6

en 5`er kan vel fås endnu, jeg tror ikke jeg kender 6èren

nævnte problemer kan nye og "uoriginale" drivere nu gøre meget ved.