Adresser fra Outlook. Til Word & Excel
Fra : pre

Dato : 11-12-02 16:56

Godt gemt ligger der hos MS en brugsfærdig makro der henter adresser fra
Outlook. Den virker perfekt i -2000 versionen og -97. Den gør faktisk
det samme som Outlooks Export rutine. Spørgsmålet er -2002, for
valgmulighederne er en *.PAB (Personal Address Book), en MAPI orienteret
Microsoft Schedule+ Contacts folder og en Outlook Adressebog!!!

Er der en der vil bruge 5 minutter på at teste rutinen i den nye
Outlook? Den ligger som en *.dot fil og skal kun indlæses, ikke
installeres. Meningen er så at "man" skal fortælle resultatet her i
gruppen.

Jeg har hele materialet og sender det gerne til den første.....

Den officielle adresse er:
http://download.microsoft.com/download/office97std/expsol/1.0/WIN98MeXP/
EN-US/5263.exe
(i én linie).
© pre 2002

Fra : Lars Klintholm

Dato : 11-12-02 20:48

pre skrev:

> [...]
> Outlook? Den ligger som en *.dot fil og skal kun
indlæses, ikke
> installeres. Meningen er så at "man" skal fortælle

Worddelen kører OK i min Office XP (10.4302.4219) SP-2 DK.

I Excel-delen fejler denne linie:

myDoc.Close SaveChanges:=wdDoNotSaveChanges

> Den officielle adresse er:

http://download.microsoft.com/download/office97std/expsol/1.0/WIN98MeXP/
> EN-US/5263.exe
> (i én linie).

BTW: Den nye OE (6.00.2800.1123) skulle efter sigende ikke
ombryde lange URLs
(tester lige)
http://download.microsoft.com/download/office97std/expsol/1.0/WIN98MeXP/EN-US/5263.exe

--
Mvh.
LarsK

Fra : pre

Dato : 11-12-02 23:16

Tak for hjælpen. Mest sandsynligt er der mange der kan få glæde af
rutinen, ikke mindst fordi den netop er "brugsfærdig" (på nær den ene
linie som nok skyldes en tanketorsk og som vel er nem at rette).

Desværre har min splinternye OE (1106) stadig den grimme vane med at
dele en URL.
Mon det skyldes det "smarte" program der ville fixe liniedelingen?
pre

Fra : pre

Dato : 12-12-02 09:25

1: Der er faktisk en "bøf" i koden. I "Private Sub ExportToExcel()" er
der to linier, der bruger denne formulering af Excel:
"Excel.Application.8" . Ved at rette til "9" for 2000 eller "10" for XP
kan den flettede tabel kopieres til Excel. Rutinen indsætter automatisk
reference til den korrekte version.
2: Der eksisterer en forklarende oversigt over hele programforløbet, jeg
har den men har ikke adressen mere. Giv lyd så sender jeg en kopi.
3: Det er en meget tiltalende installationsfacon. En færdig rutine som
kan indlæses fra en *.dot, inkl. menuknap. Og installationen forsvinder
igen, automatisk.
4: De fleste vil kunne fuldautomatisere til en nårsomhelst opdatering
uden indstillinger.

© pre 2002

(periander@postkasse.net