MS Windows
briani 27239
Frigør systemressourcer
Fra : Jørgen Hedetoft

Dato : 11-12-02 16:43

Jeg har glemt hvordan jeg frigør systemressourcer ?
jeg har for øjeblikket kun ca 50 % ledig, hvilket er for lidt når jeg
scanner billeder

Jørgen Hedetoft

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-12-02 18:43

Luk nogle programmer.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-12-02 19:53

"Jørgen Hedetoft" <j.hedetoft@mail.dk> wrote in message
> Jeg har glemt hvordan jeg frigør systemressourcer ?
> jeg har for øjeblikket kun ca 50 % ledig, hvilket er for lidt når jeg
> scanner billeder

Køb nogle ram

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-12-02 20:02

Hej Bjarke Hansen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Køb nogle ram

Det får du ikke flere systemressourcer ved.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-12-02 20:11

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message
> Det får du ikke flere systemressourcer ved.

Hvad er det for noget pladder..

Ved at scanne billedere, skal de evt. få ram man har arbejde på højtryk,
samtidigt med at harddiske skal virke som ram også... Hvis du har brugt din
swap og ram hukommelse, har man vel 0 system resurser tilbage...

Jeg har selv 896 MB ram,, og der skal altså meget store billedere til, før
harddisken skal arbejde på en swapfil...'

Desuden koster 512 MB jo heller ikke over 300 kroner...

Selvfølgelig bruger CPU´en da også regnekraft på arbejdet.. Men det går jo
kun hurtigere, hvis billedet ligger i hukommelsen og ikke på harddisken...

Det er da skønt at åbne store billedere og programmet eller andet pladder
direkte fra ram hukommelsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-12-02 21:20

> Hvad er det for noget pladder..

Det er faktisk ikke noget pladder

> [...]
> højtryk, samtidigt med at harddiske skal virke som ram også...
> Hvis du har brugt din swap og ram hukommelse, har man vel 0 system

Det har ikke noget med systemressourcerne at gøre (System, User, GDI).
Afhængigt af styresystem er der afsat så og så meget til
systemressourcer, og uanset hvor meget RAM du stopper i, får du stadig
"kun" mere fysisk hukommelse, ikke flere systemressourcer.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-12-02 03:58

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> systemressourcer, og uanset hvor meget RAM du stopper i, får du
> stadig "kun" mere fysisk hukommelse, ikke flere systemressourcer.

Hvilket for en god ordens skyld måske lige skal nævnes er en sandhed
med modifikationer.
Eftersom Jørgen netop nævner "systemressourcer", formoder jeg, at han
kører med Win9x/ME, hvor min kommentar er korrekt nok.

Kører han derimod noget NT-ting (NT/2000/XP) er sagen en anden, da
disse mig bekendt slet ikke opererer med begrebet (?).
Og hvis de gør, må det være i en helt anden betydning, eftersom
"systemressourcer" knytter sig til et snirklet hækleri mellem
bagudkompatibilitet, DOS-kernen og hhv. 16- og 32-bit programmer
afviklet under Windowsversioner med DOS-kerne.

--
Hygge fra Århus - Rudi (som alligevel er så forkølet, at han vågnede og
ikke kunne falde i søvn igen; måske kunne lidt Usenet hjælpe

Fra : Jørgen Hedetoft

Dato : 12-12-02 20:29

Ja jeg bruger WinMe, - jeg efterlyser en metode til at frigøre
systemressourcerne i operativsystemet og - I må meget undskylde det hjælper
ikke at installere mere RAM, derimod skal et eller flere af de programmer
der mere eller mindre selv starter op fjernes/ deaktiveres.
Jeg har på et tidspunkt før gjort det, mit spørgsmål er blot hvor ? - I
system.ini ?
Ja jeg ved godt at man under menuen Start kan fjerne nogle programmer der på
den måde er sat til selv at starte.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 12-12-02 21:12

> [...]
> system.ini ?
> Ja jeg ved godt at man under menuen Start kan fjerne nogle programmer der

Hej
Du kan også vælge -start- kør - msconfig - og vælg fanebladet start. Slet
det du er sikker på, men der er meget du ikke bare kan tyde, så er der et
råd, slet et punkt ad gangen, og se hvad der sker før du sletter mere. Husk
du sletter kun, at den starter selv.
Gunnar