MS Windows
briani 27239
Windows XP licens
Fra : Rudy Madsen

Dato : 11-12-02 14:58

Jeg har købt en licens til windows XP Pro og aktiveret den hos MS. Hvordan
installerer jeg den nu på en anden maskine, hvis jeg skifter PC? Den siger,
hvis jeg prøver, at der allerede er registreret en licens på denne kopi.

/Rudy

Fra : Michael Bach

Dato : 11-12-02 15:49

Den måde som XP finder ud af om du er berettiget til at registrere er ved at
tjekke din hardware konfiguration. Da du i sin tid registrerede på den
første maskine to microsoft altså en "kopi" af din hardware konfiguration.
Nu passer den jo ikke sammen med den ny computer, så derfor kan du ikke
registrere den. Du skal kontakte microsoft og få en ny "nøgle".

Michael

Fra : Storkøbenhavn

Dato : 11-12-02 16:02

Michael Bach wrote:
> [...]
> sammen med den ny computer, så derfor kan du ikke registrere den.
> Du skal kontakte microsoft og få en ny "nøgle".

Det er sgu da en noget usmart detalje ved XP for dvs. at hver gang man
ændrer på config. af sin puter, ja så skal man i gang med de store
skriverier med MS for at dokumentere at man har rettighederne til at bruge
XP

Der kan da ikke være mange der gider at registrere deres XP og den fungerer
vel fint uden at registrere den.

Fra : Michael Bach

Dato : 11-12-02 16:16

Storkøbenhavn har en pointe; jeg er ikke helt klar over hvor meget man man
udskifte af komponenter før windåse begynder at brokke sig, men en helt ny
comp. er den ikke så glad for at lade sig installere på!

Du skal registrere indenfor et andet dage for at du fortsat kan bruge
windåws XP; medmindre du har fået fingre i "corporate edition" som er helt
uden registreringssystemet.

Michael

Fra : Johnny Roland Christ~

Dato : 11-12-02 16:26

On Wed, 11 Dec 2002 16:15:36 +0100, "Michael Bach"
<m_bach_f@hotmail.com> wrote:

>Storkøbenhavn har en pointe; jeg er ikke helt klar over hvor meget man man
>udskifte af komponenter før windåse begynder at brokke sig, men en helt ny
>comp. er den ikke så glad for at lade sig installere på!

Ifølge OEM licensreglerne, må du lave 7 store udskiftninger før der er
tale om en "ny" maskine

Det er ikke 2 handlinger at sætte 2 ram-stænger i, men kun 1 handling
udanset hvor mange gange du skifter ram..

Johnny

Fra : Rudy Madsen

Dato : 11-12-02 16:32

Ja, men hvis jeg skifter PC, er der tale om en ny installation og
registrering ??

/Rudy

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-12-02 17:54

"Rudy Madsen" <rudymadsen@educase.dk> skrev :

>Ja, men hvis jeg skifter PC, er der tale om en ny installation og
>registrering ?

Windows XP skal ikke registreres, men aktiveres.
Kan du ikke gøre det online, så ring på det opgivne
telefonnummer.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-12-02 17:54

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-12-02 20:01

Hej Johnny Roland Christensen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Ifølge OEM licensreglerne, må du lave 7 store udskiftninger før
> der er tale om en "ny" maskine

Betyder det, at man kan lave 7 større ændringer, inden man:

1. Skal ringe til Irland (eller hvor det nu er, jeg bruger ikke Windows
XP) efter et nyt licensnummer? Eller

2. at efter 7 gange skal købe en helt ny Win XP?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin K

Dato : 11-12-02 21:04

Rudi Stegen wrote:
> 1. Skal ringe til Irland (eller hvor det nu er, jeg bruger ikke
> Windows XP) efter et nyt licensnummer? Eller
>
> 2. at efter 7 gange skal købe en helt ny Win XP?

Så vildt er det altså ikke - I får det til at lyde som den vilde katastrofe.
Jeg har prøvet det et par gange, og der er ingen som helst problemer i det.
Man ringer bare til MS, opgiver et nummer / kode, og får et nyt nummer /
kode retur. Mere enkelt kan det ikke være, og jo det kan det. Gør man det
over nettet er det endnu hurtigere, men jeg tror kun man kan gøre det første
gang.

Men rolig nu, så vildt er det altså ikke

--
Martin K

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-12-02 21:15

Hej Martin K, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

[eller]

> Jeg har prøvet det et par gange, og der er ingen som helst
> problemer i det. Man ringer bare til MS, opgiver et nummer / kode,
> og får et nyt nummer / kode retur.

Smukt - det lettede
Tak for svaret.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin K

Dato : 11-12-02 21:18

Rudi Stegen wrote:
> Smukt - det lettede
> Tak for svaret.

Så lidt. Skal også lige siges at man ringer til Danmark!

--
Martin K

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-12-02 21:26

> Så lidt.

Det var ikke lidt. Det har været en af mine hovedpiner i overvejelserne
over, hvad jeg vil have ind på en ny maskine, når jeg engang, engang
får taget mig sammen til at skifte hele maskinen.

> Skal også lige siges at man ringer til Danmark!

Oh, nemt ligefrem. Så tak igen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Sune Storgaard

Dato : 11-12-02 21:56

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> over, hvad jeg vil have ind på en ny maskine, når jeg engang, engang
> får taget mig sammen til at skifte hele maskinen.

Man ringer ganske vist til et dansk nr, men første gang jeg gjorde det fik
jeg dog fat i en fjeldabe (norge), og anden gang en engelsktalende(var dog
totalt uforståeligt og lød som serbokratisk blandet med bornholmsk med et
pift af lokalbedøvelse i mundvigende). Jeg fik da aktiveret i begge
tilfælde, men det var ikke noget jeg turde sætte mine forældre til !

/Sune

Fra : Martin K

Dato : 11-12-02 22:09

Sune Storgaard wrote:
> [...]
> blandet med bornholmsk med et pift af lokalbedøvelse i mundvigende).
> Jeg fik da aktiveret i begge tilfælde, men det var ikke noget jeg

OK... den ene gang var det da godt nok lidt svært at forstå, men det var
dansk! Den anden gang var der ingen problemer

--
Martin K

Fra : Lars

Dato : 11-12-02 20:15

> Ifølge OEM licensreglerne, må du lave 7 store udskiftninger før der er
> tale om en "ny" maskine
>
> Det er ikke 2 handlinger at sætte 2 ram-stænger i, men kun 1 handling
> udanset hvor mange gange du skifter ram..

dvs. at jeg kan roligt købe en ny maskine
for det kan forsvares som en opgradering??
Eller er sådan noget en kamp uden lige?

For hvis man nu skifter dette:

1. bundkort.

2. Processer

3. Hardisk

4. RAM

5. CD-rom

Det er vel hvad en ny maskine indeholder, så
det burde vel kunne forsvares som en opgradering så?

MVH

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Rudy Madsen

Dato : 11-12-02 16:08

Desværre. Den fungerer kun i 30 dage, hvis man ikke aktiverer den over
nettet.

/Rudy

Fra : Thomas

Dato : 11-12-02 20:27

> [...]
> ændrer på config. af sin puter, ja så skal man i gang med de store
> skriverier med MS for at dokumentere at man har rettighederne til at bruge
Der er ikke de store skriverier.

Ring til dem og du får en ny key. Ingen diskution eller noget..
og det her ved jeg 110%.

der er ingen problemr med at få en ny nøgle, men det er self. træls. at
skulle gøre det, men hvis man ikek gider det må man altså bare bruge et
andet styresystem, hvor der ikke er de problemer.

Red Hat Linux
Debia og mange flere er her muligheder.

venligst

Thomas

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 11-12-02 16:42

> [...]
siger,
> hvis jeg prøver, at der allerede er registreret en licens på denne

XP kan (ikke) køre på 2 maskiner,
men hvis du skifter maskine, kan du
bruge "overførsel af filer og indstillinger"
under systemværktøjer.

Mvh

/Flemming

Fra : Ole C

Dato : 12-12-02 19:07

Rudy Madsen skrev blandt andet:

> [...]
> Hvordan installerer jeg den nu på en anden maskine, hvis jeg skifter
> PC? Den siger, hvis jeg prøver, at der allerede er registreret en

Jeg mener at have læst et sted, at man skal finde filen "wpa.dbl" og kopiere
den over på den nye maskine, så skulle alt være OK. Har dog ikke prøvet
det......

--
vh
Ole C