MS Windows
briani 27239
Passwordbeskytte folder i XP
Fra : Palle Jensen

Dato : 11-12-02 13:39

Hey,

Hvordan password beskytter man en folder i Windows XP Pro?

-
Palle Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-12-02 17:52

Palle Jensen <usenetmail@tiscali.dk> skrev :

>Hvordan password beskytter man en folder i Windows XP Pro?

Kan man ikke, sikkerhed i ntsystemer er på brugerniveau, hvor man
giver brugere adgang med forskellige rettigheder til de
forskellige mapper/filer.

Så svaret er at du skal oprette brugerkonti og køre ntfs.

Om der evt. findes tredjepartsprodukter der kan, ved jeg ikke,
men du kan prøve at søge på tucows under security.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-12-02 18:39

Højreklik og sæt rettigheder på.
Kræver NTFS.

Fra : Palle Jensen

Dato : 11-12-02 19:37

> Højreklik og sæt rettigheder på.
> Kræver NTFS.

NTFS it is..

Men rettigheder? Hvis jeg rejser mig og går på toilettet, og der
kommer en og piller ved computeren har denne person jo samme
rettigheder som jeg selv?

Fra : BB

Dato : 11-12-02 20:40

"Palle Jensen" <usenetmail@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> NTFS it is..
>
> Men rettigheder? Hvis jeg rejser mig og går på toilettet, og der
> kommer en og piller ved computeren har denne person jo samme
> rettigheder som jeg selv?

Det er der du bruger 3 fingeren

VH
BB
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.

Fra : Palle Jensen

Dato : 11-12-02 20:58

> Det er der du bruger 3 fingeren

Er det ikke kun 2 :-/

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-12-02 10:42

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in

> Højreklik og sæt rettigheder på.
> Kræver NTFS.

Rettigheder? Har været igennem:

Højreklik -- > Properties:

Sharing -- Security -- Customize

Uden at kunne finde noget om at passwordbeskytte biblioteket.

Måske misforstår I? Mappen er ikke delt på lokalnettet. Jeg vil bare sikre
mig at forkerte ikke lurer på den computer som kun jeg selv bruger..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-12-02 12:04

Palle Jensen <usenetmail@tiscali.dk> skrev :

>Uden at kunne finde noget om at passwordbeskytte biblioteket.

Du kan ikke sætte password på mapper/filer i ntsystemer.

DonE foreslog FolderGuard,
http://www.winability.com/folderguard/.

Fra : Don_E

Dato : 11-12-02 19:30

> Hey,
>
> Hvordan password beskytter man en folder i Windows XP Pro?
>
> -
> Palle Jensen

Brug FolderGuard. søg og du skal finde!
--
/DonE

Fra : Mogens

Dato : 12-12-02 11:46

> Hvordan password beskytter man en folder i Windows XP Pro?

Det gør man ikke Du tildeler rettigheder til folderen og lader brugere
logge ind på din computer/share.

Mogens