Emil er MEGET strid!
Fra : Helle

Dato : 11-12-02 10:23

Hej allesammen.
Mandag eftermiddag kl. 15:30 kom jeg hjem med den lille nye Mikkel som bare
føler sig tryg og tilpas her. Han skal helst være alle steder på én gang og
lege med alt legetøjet samtidig, men han skal også lige kæle og spise hele
tiden så han er en travl lille gut. Om natten vil han sove inde i sengen hos
os hvilket han også godt må.

Problemet er bare at Emil plejer at sove inde i vores seng og nu føler han
sig sikkert sat til side for han sover inde i stuen når Mikkel sover inde
hos os...det giver rigtig dårlig samvittighed. I går aftes legede de en
lille smule sammen men her til morgen, uha hvor er Emil modbydelig mod
Mikkel!
Mikkel må IKKE komme i nærheden af mig - så snart han vil hen til mig ryger
Emil på ham og jager ham op i en krog hvor han hvæser og knurrer af Mikkel
samtidig med han banker ham oven i hovedet. Det er så synd for Mikkel.
Mikkel ligger helt krøllet sammen med ørerne helt ned af hovedet og med
meget stor bange øjne! Men Emil bliver bare ved...
Når det endelig lykkes for Mikkel at slippe væk bliver han jaget ind under
en komode eller lignende og tør så ikke komme frem fordi Emil sidder og
vogter!
Mikkel er bange for Emil...
Mikkel vil så gerne snakke med Emil men tør ikke fordi Emil banker ham oven
i hovedet og når Emil endelig viser en smule interesse tør Mikkel ikke - ond
cirkel!

Jeg ved ikke helt hvad søren jeg skal gøre - selvfølgelig skal de have deres
magtkampe men når nu Mikkel ligger sig på ryggen med bange øjne når Emil
kommer i nærheden må Emil da vel kunne fatte at Mikkel har overgivet sig!

Skal jeg blande mig? eller skal jeg lade Emil mobbe Mikkel så grusomt?

Mvh Helle

Fra : Denise Reindel

Dato : 11-12-02 10:48

Hej Helle
Du kan måske hente lidt hjælp i tråden "Vi har fået en kat mere, hvad
nu" startet af Kasper Munch den 6.12. Der er vi flere der giver råd om
netop det problem med sammenføring, hvor jeg jo går ind for langsom
sammenføring og isolation, som du kan læse.
Og jo, du skal blande dig, det er så synd for Mikkel, som du selv
skriver. Der behøver ikke finde magtkampe sted, hvis de lærer at det er
dig der bestemmer - ja, det er altså min mening.
Hilsen Denise

Fra : sanne

Dato : 11-12-02 11:36

Hej Helle,

Emil har jo længe været omdrejningsmomentet i jeres familie og
pludselig får han smidt sådan et underligt lille væsen ind i sin
tilværelse - skal pludselig dele alt: mennesker, mad og legetøj med
sådan én og også sin seng, hvordan skal han håndtere den utryghed det
giver ham? Jeg kan godt forstå hans reaktion - hvordan ville du
reagere hvis du var Emil? Jeg ved endnu ikke så meget om katte, som
jeg gerne vil , men synes dette ligger meget langt fra de råd andre
har fået om sammenføring, så skil dem ad lad Emil have sengen og
mindst den ene af jer, efter min mening er det bedre at I sover hos
hver sin kat end at gøre Emil ulykkelig netop nu, hvor du skriver han
ellers var begyndt at føle sig tryg.

Held og lykke fra
Susanne og Mister som netop nu sidder ovenpå en dør og kigger på det
der bevæger sig på skærmen :)

Fra : Britt Johannesen

Dato : 11-12-02 11:48

Hej helle

Chilli var også umulig og snot fornærmet i en periode efter vi fik Monty -
nu havde hun gået i mange måneder og var blevet snot forkælet og været hele
fam. omdrejningspunkt - og så skulle hun dele det med andre .....
Men vi gik stille og roligt frem, vi adskilte dem og dagen - når vi var på
arbejde - dvs. vi bandt en snor mellem dørene så den kunne se hinanden, men
ikke røre, samtidig sprayed vi med Feliway.
Chilli fik også ekstra opmærksomhed fra vores side såsom tun og andre
lærkebiskner, så hun ikke skulle føle sig undefor :)
Monty fik vel "bøllebank" - men han var heldigvis killing, så det tog han
sig egentlig ikke af - ca. en gang om dagen i en månedstid, så holdt det
lige så stille op og nu er de bedste venner :)
Så opgiv ikke håbet :)

Hilsen
Britt

Ps. Puhaa Mikkel ligner Monty som killing, får helt abstinænser......

Fra : Camilla Baird

Dato : 11-12-02 12:36

On 11/12/2002 10:23, in article at706j$r69$1@sunsite.dk, "Helle"
<krammemusen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kommer i nærheden må Emil da vel kunne fatte at Mikkel har overgivet sig!
>
> Skal jeg blande mig? eller skal jeg lade Emil mobbe Mikkel så grusomt?

Helle,
Selvfølgelig skal du blande dig! Måske ikke ved at skælde ud, men ved at
distrahere inden det går helt galt...
Husker du at give Emil ekstra opmærksomhed (kæl, leg, godbidder), så han
ikke føler sig overset? Har du prøvet at lege med begge kattene på en gang
med en snor eller lignende?
Jeg tror, en del af problemet er, at Emils selvtillid måske ikke er så høj
(ikke optimal prægning), og Mikkels er som den skal være (endnu).

--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Helle

Dato : 11-12-02 12:56

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg tror, en del af problemet er, at Emils selvtillid måske ikke er så høj
> (ikke optimal prægning), og Mikkels er som den skal være (endnu).

Ja Emil bliver forkælet og jeg snakker lige meget med dem og min kæreste
tager sig også ekstra af Emil. Jeg leger med dem begge to og de kan også
godt ligge ved siden af hinanden og rulle rundt og gøre sig lækre overfor
hinanden men pludselig griber ondskaben Emil og så skal Mikkel bankes - det
er synd for når Emil så bare vil snakke og være sød ved Mikkel så løber
Mikkel fordi han tror han skal bankes..

Det er blevet bedre - det var bare nogle timer her i formiddags hvor Emil
var rigtig strid. Mikkel fræser rundt efter et stykke sammenkrøllet papir og
Emil fiser efter og opserverer at det nu går rigtig for sig. De leger ikke
rigtig sammen men er alligevel tæt på hinanden. Der har ikke på noget
tidspunkt været rigtig slåskamp og der har ikke været kløer fremme eller
bid...det er rart, så jeg tror det nok skal gå

Mvh Helle

Fra : Camilla Baird

Dato : 11-12-02 13:09

> [...]
> tidspunkt været rigtig slåskamp og der har ikke været kløer fremme eller
> bid...det er rart, så jeg tror det nok skal gå

Det lyder, som om de nok skal gå altsammen. Emil skal åbenbart have tid til
at finde ud af, at Mikkel ikke er et stykke legetøj også... Det må I hjælpe
ham med.

Fra : Pia J

Dato : 11-12-02 13:13

Du skulle se mine 2 som er brødre. Et godt greb om hinandens hoveder
hvorefter de ligger og laver karatespark i nakken på hinanden, så man undrer
sig over, de ikke er skaldede. Bider og jager hinanden. Sådan leger drenge
helt enkelt! Ingen er kommet til skade eller siger en lyd.

Jeg tror ikke Emil er ond, han er bare ikke klar over, at Mikkel er en lille
pjevs som skal håndteres forsigtigt, han tænker fedt, en makker!

Jeg kender en som tog 2 moderløse killinger til sig, den ene var på det
tidspunkt jeg besøgte 4-5 uger og den anden 8-9 uger. Og den store var
rigtig strid, han troede den lille kunne lege de her slåslege. Vi måtte
konstant sidde og råbe OTTO! Men Otto var da ligeglad, han havde bare så
meget krudt i bagdelen!

Mikkel skal nok få revanche, men det kunne være smart at give dem time out i
hver sit rum en gang imellem.

:Pia

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-12-02 14:57

Helle wrote:
> [...]
> kommer i nærheden må Emil da vel kunne fatte at Mikkel har overgivet sig!

Jeg vil bare sige ganske kort: CeNedra kan også være meget
"opmærksomheds-jalous", dvs, hun banker (nogen gange) Choko eller Silk
hvis Pernille (som CeNedra anser for "sin") hygger for meget om dem.
Vi er nået til at skælde hende ud, men i øvrigt er det jo to store
maine-coon'er, så de lider ikke voldsomt overlast.

Det er så også den store forskel til din situation, så jeg synes også at
du skal prøve noget "sammenføringsterapi" af forskellig art (hvilket vi
nu også har gjort (_meget!_) da CeNedra skulle møde Silk i første omgang.

Jeg tror at kattene ude fra "Bellinge BYB" har skullet slås så meget for
livet, og så bliver så begejstrede for omsorg, så de har svært ved at
genkende begrebet "at dele" .

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Helle

Dato : 11-12-02 16:36

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg tror at kattene ude fra "Bellinge BYB" har skullet slås så meget for
> livet, og så bliver så begejstrede for omsorg, så de har svært ved at

Hej Jesper.

Ja det er rigtigt. Jeg må i hvert fald ikke kæle med Mikkel for så kommer
Emil med det samme og jager ham væk. Mikkel stikker af men er hurtigt fremme
igen da hans psyke og mod bestemt ikke fejler noget - det er godt. der er
heldigvis ingen vilde slåskampe her, det er rart.
Ja i Bellinge skulle de jo slås meget hvilket også klart gav sig til udtryk
da vi fik Emil hjem. Han knurrede og røg på os hvis vi kom i nærheden af
hans mad eller legetøj men efter en uge var der slet ikke noget af den slags
mere. Tværtimod for han kom ofte med sit legetøj og ville vise os det. Men
nu knurrer Emil som en vanvittig når de får mad, selvom de får i hver sin
skål i hver sin ende af køkkenet men det havde vi egentlig også forventet -
altså at nogle af de gamle mønstrer ville komme op i ham igen når han så et
andet dyr siden han forlod Bellinge.

I eftermiddag skulle jeg lige hvile lidt og Mikkel var der med det sammen og
skulle ligge på min mave og kæle og putte ( efter at have æltet rundt i mit
ansigt 20 min!!), jeg var lige faldet i søvn og Vupti så hopper Emil op på
maven af mig og ligger sig, lidt anspændt, ved siden af Mikkel. Oh ve og
skræk i Mikkels øjne "skal jeg nu have bank igen!" tænkte han vidst men nej,
Emil væste lidt og fik et skub og et NEJ fra mig og så var det dét! De lå
sammen oven på mig i 10 min og så gik Emil - dét synes jeg er store
fremskridt fra Emils side!! ))

Mange hilsner fra Helle

Fra : Camilla Baird

Dato : 11-12-02 17:02

> [...]
> Emil væste lidt og fik et skub og et NEJ fra mig og så var det dét! De lå
> sammen oven på mig i 10 min og så gik Emil - dét synes jeg er store

Det lyder jo positivt altsammen! De skal nok blive gode venner snart,
men Emil skal lære at DU er boss, og at det ikke sådan går at forsøge at
skræmme Mikkel væk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-12-02 18:48

Helle wrote:
> [...]
> Emil væste lidt og fik et skub og et NEJ fra mig og så var det dét! De lå
> sammen oven på mig i 10 min og så gik Emil - dét synes jeg er store

Hvor dejligt! *SS*

til lykke og pøj pøj med videre fremskridt

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Kate

Dato : 11-12-02 22:32

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in

> Skal jeg blande mig? eller skal jeg lade Emil mobbe Mikkel så
> grusomt?

Jeg ville helt klart blande mig. Først stoppe Emil, men ikke ved at
råbe af ham, snarre sprøjte vand på ham. Derefter ville jeg sørge for
at kæle meget mere med Emil end med Mikkel, jeg ved godt det er
skidesvært for Mikkel er jo så nusselækker, men hvis Emil viser jalousi
ville jeg simpelthen overnusse ham så han var ved at brække sig over
det
Jeg har heldigvis været forskånet for den helt store ballade mellem
mine da Mowgli flyttede ind, men det hænger måske sammen med at alle
mine har fået en god opvækst. Ikke at jeg kategorisk ved om det hænger
sådan sammen, men mit gæt er at Emil jo først er blevet en glad og
veltilpasset mis hjemme hos jer og derfor ser andre katte som
konkurrence til hans goder. Bare en strøtanke herfra.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer