Mørrum!
Fra : Søren Eriksen

Dato : 11-12-02 09:12

Hej! Jeg er en ung gut som har fået smag for laksefiskeriet. Er nogen som
med erfaring, kan give mig et hint om hvor langt man skal hen på foråret
(efter åbningen) for at det nogenlunde er til at komme til ved Mørrum.

Jeg savner de blanke skønheder!

Mvh

Søren

Fra : Peter Schrøder

Dato : 11-12-02 10:05

"Søren Eriksen" skrev...
> Hej! Jeg er en ung gut som har fået smag for laksefiskeriet. Er nogen som
> med erfaring, kan give mig et hint om hvor langt man skal hen på foråret
> (efter åbningen) for at det nogenlunde er til at komme til ved Mørrum.

Pladsen omkring åen er omvendt proportional med
chancerne...
Bedst plads er der i juli, hvor vandstanden som regel er
lavest og fangsterne mindst i forhold til antallet af fiskere.

> Jeg savner de blanke skønheder!

Du vil i hvertfald få dem at SE i mörrum...

vh
Peter Schrøder

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 11-12-02 11:24

> [...]

> lavest og fangsterne mindst i forhold til antallet af fiskere.

> Du vil i hvertfald få dem at SE i mörrum...

Og skulle du ikke have linket til deres
hjemmeside, så er det her.:

http://www.morrum.com/svensk/svensk.html

Mvh
/Flemming

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-12-02 17:37

Jjeg ville nok se om jeg kunne få den sidste uge i maj eller den første uge
i juni..... det er temmelig deprimerende at gå der i juli og se vandstanden
er til grin :(
Nu er det et par år siden jeg var der sidst men jeg mener at de lukker for
sluserne lidt senere end de plejer og det kan jo godt resultere i godt
fiskeri et stykke ind i juni.
Mvh
Martin

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 12-12-02 16:05

> "Martin Sørensen" skrev
> Jjeg ville nok se om jeg kunne få den sidste uge i maj eller den
første uge
> i juni.....

Det er nok også de "statistisk set" bedste
uger at fiske, efter de der blanke i.

Men du bliver med garanti _ikke_ alene.
selvom antallet af lystfiskere kan virke
lidt lavere, nu hvor der er poolinddeling
i disse uger.

Mvh

/Flemming

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 12-12-02 16:09

> [...]

> Men du bliver med garanti _ikke_ alene.
> selvom antallet af lystfiskere kan virke
> lidt lavere, nu hvor der er poolinddeling

Ups. der er zoneinddeling
(skift mellem nord og Syd)

/Flemming

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-12-02 18:06

Jeg ved godt der er flere folk ved åen, men du kan rende ind i et
kanonfiskeri i den siodste uge af maj.
Jeg ved ikke hvor mange gange vi er taget derover i den første uge af juni
fordi vi ikke kunne få kort i maj, og oplevet at ugen før er der taget
"rigtig" mange fisk og når datoen slår den 1 juni lukker de for vandet og
det falder drastisk, temperaturen stiger og det er ikke ret godt. MEN anyway
det er altid en oplevelse at fiske i Mørrumsåen

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 13-12-02 14:29

> [...]
juni
> fordi vi ikke kunne få kort i maj, og oplevet at ugen før er der taget

Det der kanonfiskeri, og så mörrum
er to meget stærke ord i samme sætning.
min erfaring med mörrum, er at der "kun"
kræves en ting for godt fiskeri, og det er
vand, fra oven og i rigelige mængder. §

Men jeg har også mødt et hold dygtige
danskere, der helst fisker de første
10 dage af juni, og ved flere tilfælde
har kunnet holde et gennemsnit på
1 fisk pr. mand og dag, i de dårlige
år, har de måske ikke alle fået fisk
dagligt, men alle har haft fisk med hjem.
og bare det at alle har fisk med hjem,
vil jeg kalde "kanonfiskeri" når det
gælder mörrum.

> og når datoen slår den 1 juni lukker de for vandet og
> det falder drastisk, temperaturen stiger og det er ikke ret godt.

Det er nu værket og ikke datoen
der lukker for vandet.

> MEN anyway
> det er altid en oplevelse at fiske i Mørrumsåen

YEP. o<§

Mvh

/Flemming