Skærme
Fijala 3554
Har du en løsning på mit projekt?
Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-12-02 09:02

Hej.

Jeg har en præsentationsvideo på VHS, som skal vises på en udstilling.
Videoen skal vises på en computerskærm. Den skal køre kontinuerligt under
hele udstillingen.

Jeg kan forestille mig følgende muligheder: (om de er mulige skal i fortælle
mig om)

-lægge VHS'en over som en film på harddisken. Afspilning fra filen som
*.avi/mpeg/mpg.

-afspille VHS direkte fra videoen og over computerskærmen. (ligesom med et
almindeligt tv)

-eventuelt andre muligheder?

Jeg håber vi i fællesskab kan diskutere om der er flere muligheder, for
senere at finde ud af hvilken der er mest hensigtsmæssig.

X-postet i dk.teknik.video + dk.edb.videoredigering

Morten Nielsen

I'll see you on the dark side of the moon
-Pink Floyd

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-12-02 10:17

Morten Nielsen wrote:
> -lægge VHS'en over som en film på harddisken.
> Afspilning fra filen som *.avi/mpeg/mpg.

Denne ville jeg holde mig til, da du så ikke skal spole filmen
tilbage osv...

> -afspille VHS direkte fra videoen og over computerskærmen.
> (ligesom med et almindeligt tv)

Hvorfor så over en PC skærm?

> -eventuelt andre muligheder?

Tja...

/Mikael

Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-12-02 13:47

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3df7048e$1$47067$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Denne ville jeg holde mig til, da du så ikke skal spole filmen
> tilbage osv...

Ja, det har du ret i.

> Hvorfor så over en PC skærm?

Fordi jeg vil bruge en fladskærm på omkring de 19". Kan fås langt billigere
end en tilsvarende plasmaskærm.

> Tja...

Kan du komme på andre muligheder?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-12-02 15:48

Morten Nielsen wrote:

> Fordi jeg vil bruge en fladskærm på omkring de 19". Kan fås langt
> billigere end en tilsvarende plasmaskærm.

Hvad med en 28" eller 32" TV?

> Kan du komme på andre muligheder?

Ikke rigtig...

/Mikael

Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-12-02 17:50

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3df75036$0$47063$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad med en 28" eller 32" TV?

SOm plasma? Det skal være en fladskærm. Det er et krav. Men ja, det ville
være lettere med et alm. TV.

Se et eksempel på den type skærm jeg kunne forestille mig:

http://www.neovo.com/products/S-19.htm

> Ikke rigtig...

Ok.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-12-02 17:18

Hej

Morten Nielsen wrote:
> Jeg har en præsentationsvideo på VHS, som skal vises på en udstilling.
> Videoen skal vises på en computerskærm. Den skal køre kontinuerligt under
> hele udstillingen.

Var det ikke lettest at leje en videomaskine, som automatisk spoler
tilbage? Sådan som dem man ser i Bilka, BR og andre steder.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-12-02 17:51

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Var det ikke lettest at leje en videomaskine, som automatisk spoler
> tilbage? Sådan som dem man ser i Bilka, BR og andre steder.

Jo, det er normalt fremgangsmåden. Også for mit vedkommende. Men problemet
er jo at skærm og video oftest er i samme kasse. Det har jeg bestemt mig for
ikke skal være tilfældet næste gang.

Jeg vil vise min video på en fladskærm, sådan at det kun er skærmen der er
synlig. Hvordan kan jeg gøre det på den bedste måde (se det oprindelige
indlæg)?

Se eksempel på fladskærmen jeg kunne tænke mig at bruge:

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-12-02 19:17

Morten Nielsen wrote:
> problemet er jo at skærm og video oftest er i samme kasse.
> Det har jeg bestemt mig for ikke skal være tilfældet næste gang.

Hvad med at købe seperat video, der automatisk spoler tilbage
og så gemme ledninger og video.

/Mikael

Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-12-02 19:26

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3df78116$0$47066$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad med at købe seperat video, der automatisk spoler tilbage
> og så gemme ledninger og video.

Men kan den video uden videre sluttes til en fladskærm? Hvilken indgang skal
der være på skærmen for at det er muligt?

Fra : Esben

Dato : 11-12-02 20:11

"Morten Nielsen" <Holberg19@SLETDETTEofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men kan den video uden videre sluttes til en fladskærm? Hvilken
indgang skal
> der være på skærmen for at det er muligt?

S-video, scart eller composite video. Måske RF hvis skærmen har
TV-tuner, men så er der sandsynligvis også et af de førstnævnte stik, og
de er bedre.

--
Esben

Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-12-02 20:25

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> S-video, scart eller composite video. Måske RF hvis skærmen har
> TV-tuner, men så er der sandsynligvis også et af de førstnævnte stik, og

Tv-tuner? Så er vi jo ovre i en plasmaskærm beregnet til tv og ikke en alm
fladskærm beregnet til computerbrug?

Jeg vil da mene at skærmen til computerbrug er fuld på højde med en
plasmaskærm i samme størrelse, hvis ikke bedre (og langt billigere?)? Og de
kan vel begge bruges?

NB! Hvad står RF for?

Fra : JRS

Dato : 11-12-02 21:37

> Tv-tuner? Så er vi jo ovre i en plasmaskærm beregnet til tv og ikke en alm
> fladskærm beregnet til computerbrug?

Du kan få fladskærme med indbygget tv-tuner .. Koster ik så forfærdeligt
meget mere end de alm...
fx :
http://www.computercity.dk/Product/Product_monito.aspx?Identifier=DK26112
> NB! Hvad står RF for?

Alm antenne forbindelse

MVH
JRS

Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-12-02 21:45

"JRS" <jrs@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Morten Nielsen" <Holberg19@SLETDETTEofir.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan få fladskærme med indbygget tv-tuner .. Koster ik så forfærdeligt
> [...]

Tak. Et lækkert link!

Fra : Esben

Dato : 12-12-02 01:04

> "JRS" <jrs@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Ellers er der også denne Neovo - kender dog ikk lige prisen.
http://www.frontiers.dk/visnyhed.php?id=15&lang=dk

--
Esben