MS Windows
briani 27239
billedfremviser i XP
Fra : gc

Dato : 11-12-02 08:15

hvor ligger XP's billedfremviser og hvad hedder filen ?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-12-02 15:58

In dk.edb.system.ms-windows, gc wrote:

> hvor ligger XP's billedfremviser og hvad hedder filen ?

Her: c:\windows\system32\shimgvw.dll

Har du noget imod at jeg spørger hvorfor? :)

--
Lars Stokholm

Fra : gc

Dato : 12-12-02 08:18

Tak for det.

> Har du noget imod at jeg spørger hvorfor? :)

Der skal indtastes manuelt i Concorde C5, hvilken billede fremviser man vil
bruge.

Fra : gc

Dato : 12-12-02 10:18

> Der skal indtastes manuelt i Concorde C5, hvilken billede fremviser man
vil bruge.

men som sædvanlig med Concorde C5, virker det ikke.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-12-02 13:27

Ahh, ok. Hvorfor vil du dog bruge den? ;) Jeg kan anbefale IrfanView
eller SlowView hvis det skulle være noget. Det vil med garanti virke.

> men som sædvanlig med Concorde C5, virker det ikke.

Jeg forstår den nu godt, det er vel trods alt ikke det format den
beder om? Den spørger vel om en exe-fil?

--
Lars Stokholm

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-12-02 15:02

Lars Stokholm wrote:
> Jeg kan anbefale IrfanView eller SlowView hvis det skulle være
> noget. Det vil med garanti virke.

Eller ACDSee (www.acdsee.com).

/Mikael

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-12-02 15:44

In dk.edb.system.ms-windows, Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Eller ACDSee (www.acdsee.com).

Ja, men den koster så også penge. Og hvis det endeligt skal være
ACDSee, så ville jeg benytte ACDSee Classic. Den kan hvad den skal og
så er der ikke så meget mere. Hvis man bare skal vise billeder, er den
langt bedre end nyere versioner, som har alle mulige andre funktioner.

--
Lars Stokholm

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-12-02 16:05

Lars Stokholm wrote:
> [...]
> meget mere. Hvis man bare skal vise billeder, er den langt bedre
> end nyere versioner, som har alle mulige andre funktioner.

Jeg er helt enig, troede egentlig også den lå på mit link!
Det direkte link er her: <http://shor.ter.dk/419113100>

/Mikael

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-12-02 18:44

On Thu, 12 Dec 2002 15:43:40 +0100, Lars Stokholm <stokholm@diku.dk>
wrote:

>[...] så ville jeg benytte ACDSee Classic. Den kan hvad den skal og
>så er der ikke så meget mere. Hvis man bare skal vise billeder, er den

Det kan jeg let følge dig i, er selv gået _tilbage_ til den version.
Men den har altså en meget væsentlig begrænsning: Den kan kun vise
*.tif som miniature, vist endda slet ikke lzw-komprimeret tif (det
sidste orker jeg ikke lige at teste).

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-12-02 18:52

In dk.edb.system.ms-windows, Peter Loumann wrote:

[ACDSee Classic]

> [...]
> Men den har altså en meget væsentlig begrænsning: Den kan kun vise
> *.tif som miniature, vist endda slet ikke lzw-komprimeret tif (det

Det er sandt (hvilket også er en af grundene til at jeg foreslog to
andre fremvisere). Windows Picture and Fax Viewer kan vise tiff så
vidt jeg husker, men kan den også vise lzw-komprimeret tiff?

Anyways, så understøtter ACDSee Classic flere filtyper end WPFV og
hvis aldrig man kigger på de billedtyper den ikke understøtter, så er
det jo ikke noget problem.

--
Lars Stokholm