Endnu en pylret katteslave
Fra : Kate

Dato : 10-12-02 23:09

Da jeg kom hjem i dag gav jeg flokken mad som sædvanligt og alle spiste
med stor iver. Efter at de havde spist kom Mowgli op på køkkenbordet
for at nusse og se hvad jeg skulle ha' til aftensmad. Lidt efter kom
Lante også. Begge drenge drikker helst af vand som står i vasken. Da
jeg så stryger opover Lantes hale blev mine fingre våde. Øvv, tænkte
jeg først, var der vand på bordet. Så kiggede jeg på min hånd og så at
det var blod. Aldrig har jeg ringet så hurtigt til en dyrlæge. Straks
kiggede jeg ham (Lante, ikke dyrlægen) bagi og så rumpehullet var
blodigt. Jojo, jeg tror godt assistenten kunne høre panikken i min
stemme, så hun sagde jeg kunne klemmes ind mellem to patienter et
kvarter senere.
Min stakkels dreng, først bliver han tvunget ind i transportkassen,
ikke noget han brød sig om, dernæst bliver han gennemgramset af
dyrlægen. For en sikkerhedsskyld mærkede dyrlægen også om der skulle
være noget blod eller fremmedlegemer i tarmen, altså en finger op i
anus på min stakkels kat. Lante synes slet ikke om det.
Pyhhh, han havde åbenbart bare lidt hård mave og havde derfor sprængt
et blodkar i bagdelen, men jeg havde det nu godt med at få ham
undersøgt alligevel selvom det var ufarligt.
Tænkt nu hvis jeg ikke havde reageret og det var alvorligt
--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Denise

Dato : 10-12-02 23:18

Hej Kate
Ja, jeg havde godt nok også fået hurtig puls, hvis det var mig. Godt det
ikke var noget alvorligt.
Så må du igang med kattemalten eller andet det får det til at glide, eller
hvad ?
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 10-12-02 23:24

"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Så må du igang med kattemalten eller andet det får det til at
> glide, eller hvad ?

Problemet med malten er at han reagere som om jeg prøver at gi' ham
gift når jeg vifter med malten. Sofie og Mowgli sikker tuben med stor
iver, mens Johan og Lante synes det er _så_ ulækkert.
Nu ser jeg lige om han har normal afføring i morgen, men ellers er jeg
åben for andre forslag end malten til at lindre hans nok lidt ømme
nummer.

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 11-12-02 18:12

"Nu ser jeg lige om han har normal afføring i morgen, men ellers er jeg
> åben for andre forslag end malten til at lindre hans nok lidt ømme
> nummer."

Hej Kate.

Hvis du kan få ham til at spise sardiner i olie eller anden fisk i olie, så
virker det afførende - men pas på ikke at give ham for meget, for så får han
bare diarré i stedet, og det kan jeg ikke forestille mig føles rarere i en
øm nummer . Ellers kan du prøve lidt HUSK i lidt dåsemad.

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : unn

Dato : 12-12-02 14:52

> [...]
> Nu ser jeg lige om han har normal afføring i morgen, men ellers er jeg

> åben for andre forslag end malten til at lindre hans nok lidt ømme

Hej Kate

Min lille mis har netop fortærret stroppen til en af mine bekinier????
(hun æder alt) og fik som følge problemer med maven, vi var hos dyrlæge,
og hun sagde at jeg skulle give hende Parefin olie, da dette virker
bedere en malt. Man kan få dette i både gel og olie form. Da vi er i
Afrika kunne vi kun få gelen, olien kan hældes direkte i maden.
Hun ville selvfølgelig ikke spise gelen, men vi har en 2 ml plastik
sprøjte, den fylde vi ca 1,5 ml i og vupti lige ind i munden et let tryk
og parafin gelen var spist, dog med en smugle utilfredshed, men der kom
gang i maven igen.
håber at dette kan bruges til din mis også.

pøj pøj

Unn

http://www.kandu.dk/

Fra : Kate

Dato : 12-12-02 22:59

"unn" <unn.news@kandu.dk> wrote in

> håber at dette kan bruges til din mis også.

tak, jamen det vil jeg da skrive mig bag øret. Han har nu ikke haft
nogle problemer hverken i går eller i dag og han går fint på bakken,
såå jeg håber han klarer den selv.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-12-02 23:32

Kate wrote:

hej kate

> [...]
> så rumpehullet var blodigt. Jojo, jeg tror godt assistenten kunne
> høre panikken i min stemme, så hun sagde jeg kunne klemmes ind mellem

puuuuh sikke da en grum historie..... stakkels Lante

> [...]
> være noget blod eller fremmedlegemer i tarmen, altså en finger op i
> anus på min stakkels kat. Lante synes slet ikke om det.

DET kan jeg fandme godt forstå........ det er sku heller ikke særlig
behageligt når stedet i forvejen er ømt ( skal jeg hilse at sige....)

> [...]
> undersøgt alligevel selvom det var ufarligt.
> Tænkt nu hvis jeg ikke havde reageret og det var alvorligt

godt at du fik ro i sjælen..... og at det ikke var noget alvorligt med
Lante...
--
Knus Sabina * der føler med Lante, da hun havde den samme tur ved doktoren i
dag :( heldigvis var alt også ok her :) *

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : AEK

Dato : 13-12-02 10:02

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

Hej Kate ,

Hvor var det godt, at der ikke var noget galt - pyha.
Jeg ville også være blevet bekymret og daffet til dyrlægen.

/ Anya.