Handicapet fisk
Fra : Forrest Gump

Dato : 10-12-02 21:29

Hey

Jeg lavede et 60 L selskabs akva for 8 mdr. siden og købte så forskelling
fisk, bla nogle Blue Gipsy 5 stk og blandt de 4 var der en krypling som
måske havede brækket halen, men den har nu overlevedet i de 8 mdr vi har
haft akvariet. Samme gruppe fisk har også haft en sygdom, de mistede noget
af deres skæld og nogle var "skaldet på hovedet" indtil benet. 8 billeder på
www.michael-tidemand.dk

Hvad var det for en sygdom ??

Hvad er det for nogle fisk.??
Michael

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-12-02 00:33

Forrest Gump <michael.t.nielsen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3df65283$0$35802$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> af deres skæld og nogle var "skaldet på hovedet" indtil benet. 8 billeder

Nu er billederne ikke af en kvalitet der gør at jeg kan se hvad det er for
en sygdom, men ud fra beskrivelsen
er det hulsyge, også kaldet hexametia.
Hvis det er de fisk som er på billederne du kalder "Blue Gipsy" så vil vi
andre nøjes med at kalde dem blå gurami.

Carsten

Fra : emil

Dato : 11-12-02 22:16

Jeg tvivler på at den har brækket halen. Det er nok nærmere en
deformitet der er genetisk bestemt eller en derformitet der skyldes
fejlernæring som yngel. Lidt at sammenligne med de fisk der fødes uden
det ene eller begge gællelåg. Det sker med jævne mellemrum!
Hilsen Emil