MS Windows
briani 27239
starte program fra console vindue
Fra : Benny Andersen

Dato : 10-12-02 22:34

Jeg har problemmer med at starte en applikation fra cdm.exe's
console vindue i W2k.
Applikationen (winfast tv) kan kun køre, hvis den startes af
administrator. Dertil anvender jeg en genvej, hvor egenskaben
'kør som anden bruger' er sat.
Det fungerer fint i explorer; den sædvanlige autoritations dialog
med forudfyldt bruger 'administrator' dukker op, og man skal bare
indtaste administator password for at starte appl.

Min tid er ikke til at kegle rundt med musen i start menuen eller
på desktoppen, hver gang jeg vil starte noget; alt hvad jeg bruger
bruger jævnligt har et til to bogstavers navn, og console vinduet
får fokus vha. en shortcut key. Det muliggør også anvendelse af
kommandoline.

Normalt kan man sagtens starte gennem genveje fra cmd.exe's
prompt, scripts, cmd.exe /C, cmd.exe /K ; altsammen ved
enten explicit at angive .lnk endelsen, eller have sat
environment variablen 'PATHEXT' til at inkludere .lnk.

Hvorfor f..... fungerer det ikke, hvis genvejen er sat til
at køre app. som en anden bruger?

Jeg har også prøvet at køre gennen start.exe. Det ændrer ikke
noget.

Nogen der ved hvordan man gør?

Hilsen Benny