Netgear kontra 3Com trådløst
Fra : Jesper Olsen

Dato : 11-12-02 00:04

Jeg er i færd med at etablere et lille trådløst netværk mellem 5-6
maskiner - stationære og bærbare. Jeg har altså behov for accespoint,
USB-adapter og PCMCIA. Af en eller anden grund er mit valg faldet på enten
Netgear eller 3Com. Hvad ska jeg vælge?

Mvh
Jesper Olsen

Fra : Lars Hessellund

Dato : 11-12-02 10:13

> Netgear eller 3Com. Hvad ska jeg vælge?

Jeg har arbejdet en del med Netgear og det kan varmt anbefales, rent faktisk
er NetGear noget af det eneste trådløse jeg ikke har haft problemer med. Har
arbejdet med tre forskellige, dog ikke 3Com.
/Lars

Fra : Martin K

Dato : 11-12-02 11:36

Jeg har altså behov for accespoint,
> USB-adapter og PCMCIA. Af en eller anden grund er mit valg faldet på enten
> Netgear eller 3Com. Hvad ska jeg vælge?

Kan også kun anbefale Netgears PCMCIA og USB adapter, de har iøvrigt også
lavet et PCI kort, men det har jeg ikke prøvet.

/Martin

Fra : Mads Bahrt

Dato : 11-12-02 17:44

Martin K wrote:
> Jeg har altså behov for accespoint,

> Kan også kun anbefale Netgears PCMCIA og USB adapter, de har iøvrigt også
> lavet et PCI kort, men det har jeg ikke prøvet.
>
> /Martin

USB er at foretrække frem for PCI, da enheden og derved antennen kan
placeres mere frit end ved PCI, hvor antennen ofte er tvunget til at
sidde nede bag maskinen i et støjfyldt miljø.
De situationer hvor man dog kunne tænkes at ville vælge PCI ville f.eks.
være i forbindelse med Linux, da der er bedre driversupport for PCI- end
USBenheder her.

MVH
Mads

Fra : Martin K

Dato : 12-12-02 18:42

> USB er at foretrække frem for PCI, da enheden og derved antennen kan
> placeres mere frit end ved PCI, hvor antennen ofte er tvunget til at
> sidde nede bag maskinen i et støjfyldt miljø.

På de nye PCI kort er der en stor antenne bagpå, men de gamle PCI kort hvor
der sidder et PCMCIA kort bagi vil jeg holde mig fra.

Med USB adapteren er man jo heller ikke så trådløs

/Martin

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 11-12-02 14:33

Jesper Olsen wrote:

> [...]
> maskiner - stationære og bærbare. Jeg har altså behov for accespoint,
> USB-adapter og PCMCIA. Af en eller anden grund er mit valg faldet på enten

Netgear virker ret overbevisende i Toms seneste test. Se selv her:

http://www.tomshardware.com/network/20021203/index.html

/Jacob

Fra : Lars Hessellund

Dato : 11-12-02 23:45

PCI-kortet virker også fortrinligt....

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-02 19:36

Hej,

jeg kører med 3com, og er MEGET tilfreds, officeconnect gateway og pc-card
med x-jack antenne (som kan "foldes" ind, uden at du behøver at tage
pc-kortet ud ved transport.)

Priser er også overkommelig.

officeconnect gateway har indbygget switch (4 stk) og kan tilgåes af ca 250
trådløse enheder.

God fornøjelse.

Henrik

P.S. det skal lige siges at jeg satte den stationære pc'er i switchen og
tastede kundenr. og password ind i routeren, og vupti... så virkede det.
så satte jeg kortet i den bærbare og vupit.... så virkede det også