MS Windows
briani 27239
Hjælp kan ikke install XP
Fra : Per Christiansen

Dato : 10-12-02 21:29

Jeg har ikke muglíghed for at boote fra mit
cdrom drev.

Hvordan kan jeg så installere XP
Har prøvet med ME startdiskette
det gik ikke.

Kan man lave en startdiskette til XP
så jeg kan få forbindelse til mit cdrom drev

Eller Hvad skal der til.

Fra : Edmund

Dato : 11-12-02 00:47

Per Christiansen wrote:
> [...]
> det gik ikke.
>
> Kan man lave en startdiskette til XP
> så jeg kan få forbindelse til mit cdrom drev

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q310994

Filen laver 6 disketter.

Men du skulle da gerne havde fået adgang til cd drevet med ME
startdisketten.

Man kan ( nogen kan, jeg kan ikke ) starte install med WINNT.EXE i i386
mappen men så kan du ikke bruge ntfs drev

--
Mvh Edmund

Fra : Per Christiansen

Dato : 11-12-02 17:54

Nu har jeg prøvet det med disketterne, den gik heller ikke.
Den læser mogle filer ind fra disk1
så skriver den : setup is inspecting your computers hardware
configuration...
og så sker der ikke mere.
jeg har ventet i en time.

Jeg kan godt få adgang til cdromdrevet med ME
Men setup.exe er ikke dos kompatibel skriver den.
Jeg er ikke meget for at opgive,så jeg håber på at
der er en der kender til problemet.

Fra : Pico

Dato : 11-12-02 18:25

Per Christiansen wrote:
> Nu har jeg prøvet det med disketterne, den gik heller ikke.
> Den læser mogle filer ind fra disk1
> så skriver den : setup is inspecting your computers hardware
> configuration...

Det er helt korekt. Du skal skifte mappe til I386 ( I som i Inge)og så skrive
WINNT.EXE, derefter starter installationen. Den kommer og fortæller dig
at det vil være meget bedre hvis Smartdriver eller noget i den retning er
tilgængelig, men det er kun hastighede det drejer sig om. Hvis du har adgang til
en anden PC kan du lægge, jeg tror nok den heder Smart.exe, på en diskette
og så henvise til den eller kopiere den over op HD.
Håber det hjælper dig, jeg har ihvertfald gjort det flere gange på den måde.
Pico

Fra : Pico

Dato : 11-12-02 18:25

Fra : Per Christiansen

Dato : 11-12-02 19:50

Tak for hjælpen Pico og til i andre.

Jeg er igang med at kopierer filer håber
at det lykkes.

Fra : Per Christiansen

Dato : 11-12-02 20:02

Det er det samme den går i stå når den skriver
Installationsprogrammet undersøger computerens
hardwarekonfiguration...

Hvad gør jeg.

Fra : Per Christiansen

Dato : 11-12-02 20:02

Fra : Pico

Dato : 11-12-02 21:56

Per Christiansen wrote:
> Det er det samme den går i stå når den skriver
> Installationsprogrammet undersøger computerens
> hardwarekonfiguration...

Er det ikke fordi du er for utålmodig ? Det kan godt tage lang
tid, særligt hvis det er en ældre PC.
Hvis jeg ikke husker galt er der noget om at når den begynder at
undesøge hardwaren skrives der noget om at hvis den går i stå
skal man slukke og starte op igen.
Hjælper det ikke skal du nok gøre som Thomas skriver længere nede
i tråden.
Jeg har forøvrigt engang haft et problem med en Seitec PC jeg skulle
installere XP på for en ven, han anede ikke at hen havde en diskette
med drivere til det kort som der sad i maskinen, det var noget med
at HD var forbundet til det. Win 98 kunne snildt installeres men XP
ville først have driverne til kortet. Det er vel ikke sådan noget du er
stødt på ?
Pico

Fra : Thomas

Dato : 11-12-02 20:24

> [...]
> det gik ikke.
>
> Kan man lave en startdiskette til XP
> så jeg kan få forbindelse til mit cdrom drev

Her kan du hente BOOT disks til win xp.

http://www.tweakup.dk/HTML/download/winxp.htm

brug den.

hvis det ikek virker kan du rpøve at søge på google efter bootdisk til win
98.

bare du kan boote til dos, men cd-rom support er du home free.

venligst

Thomas

Fra : Per Christiansen

Dato : 11-12-02 20:34

Jeg har lige opdaget at den kører FAT16
det må være der fejlen er, jeg vil lige kører
en fdisk .

Fra : Per Christiansen

Dato : 11-12-02 20:40

Nej det var det ikke den går stadigvæk i stå

Fra : Thomas

Dato : 11-12-02 21:19

> Nej det var det ikke den går stadigvæk i stå

Tag al hardware UD.. dvs. elementer der ikke er nødvendige.

Lydkort, netkort og hvad du ellers har.

Lad kun grafikkort, ram, cpu, 1 HD, diskettedrev, 1 cd-rom drev sidde i.

Gå i bios og sæt den til factory settings/fail safe.
Det er lidt irriterende at du intet skriver om dit hardware, da det mange
gange er her fejlen ligger!!!!!

Men prøv at sætte overførselshastigheden ned på din harddisk i Bios.. altså
til eks PI0

hvis du har et agp grafikkort, så slå fast write fra, sæt agp til 2 X.

hvis du har 2 eller flere ramkloder i systemet. tag dem ud så der kun er en
klods.

Prøv nu at installere.

Venligst

Thomas

Fra : Per Christiansen

Dato : 11-12-02 22:28

Undskyld
Det er en bærbar Clevo 862 (12,1 tft skærm )
32mb ram
2,1hd

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 11-12-02 23:04

> Undskyld
> Det er en bærbar Clevo 862 (12,1 tft skærm )
> 32mb ram
> 2,1hd

Det er selvf. træls at det ik vil installere, men overvej lige en ekstra
gang... XP er ram sulten... der er 256 MB absolut ik for lidt... Jeg tror
ikke du vil få gavn af det overhovedet, det vil køre ulideligt langsomt,
samtidig med at det nemt æder halvdelen af hardisken... Bare lige et råd fra
mig...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-12-02 23:04

"Per Christiansen" <p@adslhome.dk> skrev :

>Det er en bærbar Clevo 862 (12,1 tft skærm )
>32mb ram
>2,1hd

Du har alt for lidt ram og efter min mening også alt for lille
harddisk.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Thomas

Dato : 12-12-02 02:02

> Undskyld
> Det er en bærbar Clevo 862 (12,1 tft skærm )
> 32mb ram
> 2,1hd

Her kan du vist allerede godt opgive.

Dit system er mildt sagt meget under minimums krav fra Windows XP, desv.

du må prøve med mindre ressoursekrævende OS'er istedet.

win98 eller Linux.

venligst

Thomas