Resident Evil
Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-12-02 20:58

Jeg elsker spillet, men er filmen værd at investere i?

sniper_Nolight

Fra : Brian Nilsson

Dato : 10-12-02 21:24

Jeg har ikke prøvet spillet, men jeg er vild med filmen, hvor den
ligger meget op til en efterfølger!? Men jeg så den to aftnerne i
træk da jeg købte den, så den er bestemt værd at have på DVD.
Både spændene og uhyggeligt!

--
mvh. Brian

Fra : Stump

Dato : 10-12-02 23:11

"sniper_Nolight" <noone@hotmail.com> wrote in message
> Jeg elsker spillet, men er filmen værd at investere i?
>
> sniper_Nolight

Nope, jeg ville ikke investere i den ... starten er meget god. Mystisk,
dunkel og spændende ... Jovovich bærer hele filmen (hvis ellers der
overhovedet kan siges at være noget at løfte på). Senere bliver det temmelig
dårligt og plat. 2000 zombier og lidt splat er ikke helt nok til at gøre en
film, synes jeg.
Mvh. Stumpen

Fra : grabtool

Dato : 10-12-02 23:33

"sniper_Nolight" <noone@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg elsker spillet, men er filmen værd at investere i?

slet ikke. hvis jeg skulle investere i en film, ville jeg vælge 'cube',
eller 'brain dead'. den første er uhyggelig, den anden er plat, men de er
begge to i verdensklasse - det er 'resident evil' overhovedet ikke.

hilsen,
wojtek

Fra : grabtool

Dato : 10-12-02 23:33

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-12-02 23:35

'cube',

kender jeg slet ikke

> eller 'brain dead'.

den er go!

det er 'resident evil' overhovedet ikke.

hmmm måske jeg bare skal leje den i BlockBuster

sniper_Nolight

Fra : grabtool

Dato : 10-12-02 23:54

> 'cube',
>
> kender jeg slet ikke

så skal du altså se 'cube'. mærkelig, klaustrofobisk film, men værd at se,
synes jeg
wojtek

Fra : B|aze

Dato : 10-12-02 23:47

Cube er en canadisk film fra 97, med forholdsvis ukendte skuspillere
Den er rimelig god og temmelig uhyggelig...meget nervepirrende
Der er også lavet en 2´er som udkom i år, men den skulle vist ikke være
særlig god
Jeg har dog ikke selv set 2´eren, men 1´eren er helt sikkert et gennemsyn
værd

Fra : Christian Catu

Dato : 11-12-02 12:03

"sniper_Nolight" <noone@hotmail.com> wrote in message
> Jeg elsker spillet, men er filmen værd at investere i?
>
> sniper_Nolight

Hvis du elsker spillet vil du elske filmen.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 11-12-02 12:23

Hvis du kan finde den på tilbud skal du helt bestemt købe den.
Der er ikke meget nyt i den, men hvis du vil have zombier og hårdtpumpet
action går du ikke emget fokert med filmen.
/JeppeM

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-12-02 16:00

> Hvis du kan finde den på tilbud skal du helt bestemt købe den.
> Der er ikke meget nyt i den, men hvis du vil have zombier og hårdtpumpet
> action går du ikke emget fokert med filmen.

vil egentlig gerne have lidt af den "rolige" uhygge der er i Romero's gamle
zombiefilm.... tror simpelthen der er for meget action og for lidt uhygge...
eller hvad... problemet er at min lokale dvd udlejer kun har den hjemme på
VHS........ ka seføli se den på *gulp*..vv..vv..vhs...(sagde jeg
det?)...

sniper_Nolight

Fra : Stump

Dato : 11-12-02 16:31

> [...]
> eller hvad... problemet er at min lokale dvd udlejer kun har den hjemme på
> VHS........ ka seføli se den på *gulp*..vv..vv..vhs...(sagde jeg

Der er ikke megen uhygge i filmen. Ikke sådan en der kommer krybende.
Zombierne kommer bare væltende hele tiden, og tempoet er så højt, at man
aldrig rigtig oplever den der "shit, hvad mon der nu sker?-følelse"
Mvh. Stumpen

Fra : Taba

Dato : 11-12-02 22:44

> Der er ikke megen uhygge i filmen. Ikke sådan en der kommer krybende.
> Zombierne kommer bare væltende hele tiden, og tempoet er så højt, at man
> aldrig rigtig oplever den der "shit, hvad mon der nu sker?-følelse"

Du har fuldstændig ret, men jeg synes nu filmen er sej nok
Jeg glæder mig til 2'eren, men håber samtidig den ikke er så
helt....helt.... ved ikke hvordan jeg skal udtrykke det, men ordet
"mainstream" popper frem i min lille hjerne

//Taba

Fra : Stump

Dato : 12-12-02 07:49

"Taba" <famtaba@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> helt....helt.... ved ikke hvordan jeg skal udtrykke det, men ordet
> "mainstream" popper frem i min lille hjerne

Begyndelsen er jo også meget god. Alt det, hvor man ikke aner en dyt om,
hvad der sker (i huset)... skummel stemning ... det er først, da de bliver
fanget i zombieland, at filmen knækker og bliver lallende og dum, synes jeg.
Der er hverken skræk, gys eller gru, når zombierne ruler over skærmen i et
tempo, som selv det mest dødssyge stykke techno-musik ville falde sammen i
misundelse over.
Selve slutningen, hvor hun bliver spærret inde etc. etc. har lidt af det
her "skumle noget" over sig igen... dyster, mørk og spændende...
Vidste ikke, at der ville komme en 2'er
Mvh. Stumpen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-12-02 11:30

Nu har jeg set den... og jeg har det lidt som dengang jeg så Independence
Day...
En god ide... flotte omgivelser (selvom det ikke er meget vi ser til The
Mansion)... i det hele taget mange elementer fra spillet... MEN alligevel er
det en tam oplevelse... i ekstramaterialet ser man bla. en zombie makeup
test og de er virkelig flot lavet... men man ser dem ikke "rigtigt" i
filmen... i stedet for uhygge er det mere bare action... filmen kunne snildt
have varet 2 timer hvis historien havde lidt mere kød på... der var for lidt
af det hele... historien går for stærkt... action med det samme.. historien
er ellers ok... ændret en del, men ok det skal jo underholde på film... men
nøj hvor går det stærkt. Det kunne have været værre, men bestemt osse
bedre... trods alt en bedre spil/film convert end Laura Croft, men der kan
jeg heller ikke lide spillet så det er måske et dårligt eksempel... Men
slutningen lover godt... men jeg kan stadig ærgre mig over at Romero ikke
lavede den...

Skal lige nævnes at jeg endelig fik set Tremors 3 - Back to Perfection
bagefter og der knækkede filmen så totalt... jeg elskede 1'eren, 2'eren kan
jeg dårligt huske, men 3'eren.... godt jeg ikke har købt den for den var
satme ringe... kan ikke engang gå under kategorien klassiske B-film... den
var virkelig dårlig... dårlig historie, dårlige effekter... you name it

sniper_Nolight

Fra : Jeppe Møller

Dato : 13-12-02 16:20

> [...]
> var virkelig dårlig... dårlig historie, dårlige effekter... you name it

Og ikke mindst
- den SKAL ses!!
:)
/JeppeM

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-12-02 18:05

> Og ikke mindst
> - den SKAL ses!!

KUN fordi jeg har set de andre

sniper_Nolight

Fra : Brian K

Dato : 14-12-02 00:03

"sniper_Nolight" <noone@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg elsker spillet, men er filmen værd at investere i?

Hej

KANON film ! (holder 100%)

mvh
brian

Fra : T. Liljeberg

Dato : 19-12-02 04:18

On Tue, 10 Dec 2002 20:57:43 +0100, "sniper_Nolight"
<noone@hotmail.com> wrote:

>Jeg elsker spillet, men er filmen værd at investere i?

Værd at se en enkelt gang, for billig uforpligtende tankeløs
underholdning. Ikke værd at eje.

IMHO, osv.

Tom

--
It's a tiny bit arrogant of people to go
around worrying about those less fortunate.