newbie om kabelnet
Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 05-03-01 14:36

Mine venner skal have internet via kabeltv-nettet. Der er trukket stik
med kabel-tv i de 3 værelser, der også computere.
Men de skal vel stadig sidde i netværk sammen for at alle 3 kan komme på -
oder?
med venlig hilsen,
ingeborg

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-03-01 14:50

"ingeborg jacobsen" <ijac@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> med kabel-tv i de 3 værelser, der også computere.
> Men de skal vel stadig sidde i netværk sammen for at alle 3 kan komme på -

Den computer der har forbindelsen til kabelmodemmet, skal dele denne ud på
et netværk.

Dvs. de 3 personer kan ikke få adgang til Inernet igennem tv-kablet der er
trukket til de 3 værelser.

Anden løsning er at købe et router til ovenstående, hvis ISP'en understøtter
dette.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-03-01 17:59

"ingeborg jacobsen" <ijac@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med kabel-tv i de 3 værelser, der også computere.
> Men de skal vel stadig sidde i netværk sammen for at alle 3 kan komme på -

Hej.

Alt efter hvordan din installation er lavet, *kan* du i hvert stik have
"internet".

Ønsker du *ikke* at have en delt internetadgang, skal du have 3
abonnementer.

mvh
Bjørn

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 05-03-01 20:48

jeg takker for fin vejledning - jeg tror nok de vælger netværk og 1 abn.
hilsen,
ingeborg