MS Windows
briani 27239
XP Home og dobbelt klik i stifinder
Fra : betina

Dato : 10-12-02 20:31

I min stifinder vil jeg gerne dobbelt klikke for at åbne en mappe, men
mappen åbner ved et enkelt klik og mappenavnet er understreget, det vil
jeg også gerne have væk. I mappeindstillinger er markering i
"Dobbeltklik for at åbne et element(enkeltklik for at markere)" men det
gør ikke det jeg vil, hvor er det lige jeg mangler at kigge?

Betin@

Fra : Ole C

Dato : 10-12-02 23:08

betina skrev blandt andet:

> [...]
> "Dobbeltklik for at åbne et element(enkeltklik for at markere)" men
> det gør ikke det jeg vil, hvor er det lige jeg mangler at kigge?

Forsøg med at markere Enkeltklik og derefter OK - måske en genstart af
maskinen - og marker så igen Dobbeltklik efterfulgt af OK.
Sommetider er Windows meget tung i opfattelsen.......

--
vh
Ole C

Fra : betina

Dato : 11-12-02 20:25

In article <at5oj5$al$1@sunsite.dk>, ocl@fjerndettetdcadsl.dk says...
> Forsøg med at markere Enkeltklik og derefter OK - måske en genstart af
> maskinen - og marker så igen Dobbeltklik efterfulgt af OK.
> Sommetider er Windows meget tung i opfattelsen.......

Har jeg nu prøvet men det gør ingen forskel.

Betin@

Fra : Pico

Dato : 11-12-02 18:28

betina wrote:
> [...]
> "Dobbeltklik for at åbne et element(enkeltklik for at markere)" men
> det gør ikke det jeg vil, hvor er det lige jeg mangler at kigge?

Det er da vist meget normalt at man i venstre del af stifinder kun klikker
en gang og i højre side dobbeltklikker på mapperne.
Hvis dine mapper og filer bliver understreget når du føre musen hen over
dem er det fordi du har instillet XP til enkeltklik.
Pico

Fra : betina

Dato : 11-12-02 20:27

In article <at7t00$hr6$2@sunsite.dk>, Pico@post9.tele.dk says...

> Det er da vist meget normalt at man i venstre del af stifinder kun klikker
> en gang og i højre side dobbeltklikker på mapperne.
Ja, men når jeg klikker 1 gang så foldes undermapperne automatisk ud og
det vil jeg gerne have fjernet, altså så jeg skal dobbeltklikke for at
åbne undermapperne.

> Hvis dine mapper og filer bliver understreget når du føre musen hen over
> dem er det fordi du har instillet XP til enkeltklik.
Nej, den står som jeg skrev i mit første indlæg.

Betin@

Fra : Pico

Dato : 11-12-02 22:03

betina wrote:
> [...]
> Ja, men når jeg klikker 1 gang så foldes undermapperne automatisk ud
> og det vil jeg gerne have fjernet, altså så jeg skal dobbeltklikke

Det gør min også i venstre side, men er det i højre side din gør det ?
Det eneste jeg evt. kan finde på er et "Gendanne Standard" og så
indstille forfra.
Pico