MS Windows
briani 27239
Windows 98 SE og seriel kommunikation unde~
Fra : Carsten

Dato : 10-12-02 20:10

Hej
Jeg har problemer med seriel kommunikation i en DOS
box under Windows 98 SE. Hvis jeg lader operativsystemet
skifte til MS-DOS tilstand virker alting ok.
Problemet under windows er at der er slet ikke adgang
til den serielle hardware (SIO). På nogle få bundkort
har jeg ikke problemer, dog uden at jeg kan se nogen
umiddelbar forskel på hardwaren, som normalt er en
NS 16550A UART.
Andre operativ systemer giver ikke problemer på samme
hardware når de skal afvikle en DOS BOX (OS/2, Linux
og Windows 2000).
Jeg har også hørt om andre der har samme problem, men
aldrig at de har fået løst problemet.

Er der nogle der har en god ide.

Mvh

Carsten

(Erstat no-mail med carsten for korrekt e-mail adresse)

--

Bøvlingbjerg El-automatik
Brørupvænget 10