POP DOWN MENU
Fra : Rune Thougaard

Dato : 10-12-02 15:34

Hvordan laver man en popdown menu lige som der er på www.zulu.dk i HTML.?

Fra : jopa

Dato : 10-12-02 15:46

Rune Thougaard wrote:
> Hvordan laver man en popdown menu lige som der er på www.zulu.dk i
> HTML.?
Kan ikke laves i HTML
--

jopa
www.johns-web.dk
www.jp-web.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-12-02 19:11

"jopa" <johns@paradis.dk> writes:

> Rune Thougaard wrote:
> > Hvordan laver man en popdown menu lige som der er på www.zulu.dk i
> > HTML.?

> Kan ikke laves i HTML

Må man også godt bruge CSS? Så kan man (næsten) godt:
<URL:http://www.infimum.dk/privat/hovermenu.html>
Skal ses i Mozilla eller Opera 7 beta (af de browsere jeg lige har til
rådighed). Det virker dog ikke i IE, da den endnu ikke forstår
:hover-pseudoklassen på endet end a-elementer.

/L

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-12-02 19:16

On 10 Dec 2002 19:11:09 +0100, Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com> wrote:

> [...]
>rådighed). Det virker dog ikke i IE, da den endnu ikke forstår
>:hover-pseudoklassen på endet end a-elementer.

Der sker heller ikke en dyt i min opera 6.05

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-12-02 19:21

Peter Loumann <peloda@tiscali.dk> skrev :

>Der sker heller ikke en dyt i min opera 6.05

Af samme grund, som det ikke virker i IE.

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 10-12-02 22:17

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Af samme grund, som det ikke virker i IE.

Gad vide om det er valid HTML.
I dont think so...

--
/kenne
Backup not found.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-12-02 22:31

Kenneth Kristensen <kenne@control.auc.dk> writes:

> Gad vide om det er valid HTML.
> I dont think so...

Der var et par enkelte smuttere (glemte nogle 'href="#"' da jeg
lavede a'er om til div'er, og der var ingen charset-deklaration),
men hvis det er fikset, så validerer det fint.

/L

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-12-02 22:43

Kenneth Kristensen <kenne@control.auc.dk> skrev :

>Gad vide om det er valid HTML.
>I dont think so...

Det har ikke noget med html at gøre, men er css 2 og fuldt valid.

Der er masser af css, som IE ikke understøtter, men som andre
browsere gør.

content
position: fixed
margin-right/left: auto, medmindre man bruger en doctype som
sætter IE 6 i standardmode.

Bare for at nævne tre andre ting, jeg lige kan komme i tanke om.

Men det er selvfølgelig også vigtigere at man kan sætte farvede
scrollbar på sine sider, men det er heller ikke valid css.