katte racer
Fra : Sanne Schmidt

Dato : 10-12-02 14:08

Hejsa Alle sammen

er der nogen af jer der ved hvor mange katteracer vi har her i Danmark???

Hilsen Sanne

Fra : Camilla Scharff

Dato : 10-12-02 17:27

"Sanne Schmidt" <sanne@silver-heart.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Alle sammen
>
> er der nogen af jer der ved hvor mange katteracer vi har her i Danmark???

Hej Sanne

Et kig i en af dine stamtavler fortæller dig, hvor mange godkendte racer der
er i FIFe - og så vidt jeg ved, findes de alle i Danmark (omend nogle af
racerne kun findes i et meget lille antal - Chartreaux, Egyptisk Mau,
Sokoke, Manx, Scottish Fold) - og så findes der sikkert også et par
ikke-anerkendte racer...

Mvh. Camilla

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 10-12-02 17:39

Camilla Scharff skriver:

> [...]
> racerne kun findes i et meget lille antal - Chartreaux, Egyptisk Mau,
> Sokoke, Manx, Scottish Fold) - og så findes der sikkert også et par

Hej
Fra USA har jeg en stor flot plakat med billeder af virkelig mange hunderacer
på, finders der noget lignende for katte? Hvis nogen ved hvor man kan købe sådan
en, er jeg nemlig meget, meget interesseret.
Hilsen Dorthe

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 10-12-02 17:39

Camilla Scharff skriver:

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 10-12-02 17:48

> Hej
> Fra USA har jeg en stor flot plakat med billeder af virkelig mange
hunderacer
> på, finders der noget lignende for katte?

Det gør den jeg har set den hos min dyrlæge, men jeg ved ikke hvor den kan
købes

Hilsen Sanne

Fra : marianne hellemose

Dato : 10-12-02 17:47

Hej Dorthe
Royal Canin lavede en for nogle år siden, og jeg købte
på et tidspunkt en anden, i en af souvenir-shoppene i ZOO

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 10-12-02 19:49

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
sådan
> en, er jeg nemlig meget, meget interesseret.

Hej Dorthe.
Den kan fås hos boghandlere og andre forhandlere af "fakta-plakater". Jeg
har fx set den hos en boghandel i Korsør, og Bilka har også den type
plakater (I ved, dem med dinosaur-arter, scootermodeller, ferskvandsfisk
osv.), men jeg ved ikke, om de lige har den med katteracerne. I øvrigt ser
nogle af racerne en smule anderledes ud, netop fordi den er fra USA. Sådan
er det jo også med visse kattebøger.

Mvh. Else.
--

www.geocities.com/gyldenk

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 10-12-02 22:22

De har plakaten i Den Kongelige Veterinær og Landbohøjskolens Boghandel i
KBH.

Mvh Tina

Fra : Camilla Baird

Dato : 10-12-02 22:19

On 10/12/2002 22:21, in article
3df6595f$0$37071$edfadb0f@dread13.news.tele.dk, "Tina Bach Nygaard"
<tinab@dsr.kvl.dk> wrote:

> De har plakaten i Den Kongelige Veterinær og Landbohøjskolens Boghandel i
> KBH.
>
> Mvh Tina

Spændende! Har du en adresse? Har de tilfældigvis en hjemmeside?
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Camilla Baird

Dato : 10-12-02 22:19

On 10/12/2002 22:21, in article

Fra : Camilla Scharff

Dato : 10-12-02 23:10

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev...
> Spændende! Har du en adresse? Har de tilfældigvis en hjemmeside?

Ikke megen hjemmeside jeg umiddelbart kunne finde - men adressen mv. står
der da...
http://www.campusbooks.dk/boglade/dsr.htm

Mvh. Camilla

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-12-02 09:17

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
> Camilla Scharff skriver:
-snip-
> [...]
sådan
> en, er jeg nemlig meget, meget interesseret.

Hej Dorthe.

Jeg ved at Københavns Zoologiske Haves butik har den plakat du efterlyser,
prøv at ringe til dem og bed evt. om at komme til at tale med en i butikken,
så må de kunne oplyse om de stadig fører den plakat. Jeg var selv lige ved
at købe den i sommer.

Zoologisk Have
Roskildevej 32
(kontor: Søndre Fasanvej 79)
2000 Frederiksberg
Tlf. 72 200 200
(Information: 72 200 280)
Fax. 72 200 219
www.zoo.dk

Held og lykke med jagten.

MvH Aragorn_dk

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 10-12-02 17:47

> [...]
> racerne kun findes i et meget lille antal - Chartreaux, Egyptisk Mau,
> Sokoke, Manx, Scottish Fold) - og så findes der sikkert også et par

Der havde jeg slet ikke tænk på at kikke, tak for svaret

Hilsen Sanne

Fra : Majer

Dato : 10-12-02 18:34

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> racerne kun findes i et meget lille antal - Chartreaux, Egyptisk Mau,
> Sokoke, Manx, Scottish Fold) - og så findes der sikkert også et par

Hej Camilla!!

Hmm.. Hvad nu hvis man ikke har en stamtavle???..., så har man stadig
ikke fået svar!! Jeg blev også nysgerrig, da jeg læste Sanne's spm. Men
har ikke nogen stamtavler *suk*...( Eller det har jeg, men den er stadig i
Avlsrådet!)...

Mange hilsner fra
Majer

Fra : Camilla Baird

Dato : 10-12-02 18:48

On 10/12/2002 18:34, in article
3df6250e$0$47070$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk, "Majer"
<majbrittFJERN@majer.dk> wrote:

> [...]
> har ikke nogen stamtavler *suk*...( Eller det har jeg, men den er stadig i

På Felis Danicas side http://www.felisdanica.dk er dsr en ganske
repæsentativ liste over opdrætterne i DK - ikke alle er med da det koster
penge at annoncere der, men mon ikke de fleste racer er repræsenteret?

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-12-02 19:03

I den sidste stamtavle jeg har står der følgende:
Kat 1,
Perser, Exotic

Kat 2, semilanghår
Maine Coon, Norsk skovkat, Ragdoll, Sibirisk, Hellig Birma, Tyrkisk Angora,
Tyrkisk Van

Kat 3, Korthår & Somali
Abyssinier, Bengal, Burmilla, Britisk Korthår, Burmeser, Chartreux, Cronish
Rex, Devon Rex, Europe, German Rex, Japanese Bobtail, Korat, Manx, Egyptisk
Mau, Octicat, Russian Blue, Sokoko, Somali, Sphynx

Kat 4, Orientalske katte
Balineser, Javaneser, Orientaler, Siameser.

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 10-12-02 21:17

> [...]
> Mau, Octicat, Russian Blue, Sokoko, Somali, Sphynx
>
> Kat 4, Orientalske katte
> Balineser, Javaneser, Orientaler, Siameser.

....og om tre uger kan vi tilføje endnu en race: american curl - både korthår
og semilanghår (ACS og ACL) - begge i kategori 2.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 10-12-02 22:36

Hejsa Grit

Takker for dit svar, nu vil jeg se om jeg kan finde billeder af nogen af
disse racer jeg ikke kender

Hilsen Sanne

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 14-12-02 19:29

"...og om tre uger kan vi tilføje endnu en race: american curl - både
korthår
og semilanghår (ACS og ACL) - begge i kategori 2."

- Bliver American curl godkendt i FIFé nu? Det anede jeg ikke . Syn's de
er fascinerende...hvad så med Scottish fold? Jeg læste et eller andet sted,
at grunden til, at de ikke er godkendt herhjemme er, at det er letalgener,
der sørger for de sjove ører - men det er måske kun Scottish fold? Eller er
det bare noget sludder i det hele taget?

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : Katrine Nederby

Dato : 14-12-02 20:46

"Lisbeth Christensen" <mactabby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> det bare noget sludder i det hele taget?

Slet ikke Der er knyttet en knogledeformitet til Scottish
Fold-"defekten", som gør at man ikke må parre to SF-katte med hinanden (Man
udparrer til American Shorthair og British Shorthair). Jeg mener også, det
er grunden til, at den ikke godkendes i FIFe. Hos American Curl er
øre-"defekten" så vidt jeg husker harmløs.

Og der er så også alt, hvad jeg ved om de to racer

--
Mange hilsner
Katrine