RÅD VEDR. KØB: PowerBook Pismo
Fra : Lars Andersen

Dato : 10-12-02 13:12

Brugt til kr. 9.000,-:

http://www.apple-history.com/pg3sfirewire.html

Er det rimeligt?

- og hvad koster et brugt Diskette-drev til sådan en svend mon ?

Hilsen
Lars

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-12-02 13:31

Lars Andersen <LarsAndersen1@msn.com> wrote:

> Brugt til kr. 9.000,-:
>
> http://www.apple-history.com/pg3sfirewire.html
>
> Er det rimeligt?
>
> - og hvad koster et brugt Diskette-drev til sådan en svend mon ?

Det kommer an på hvormeget RAM der er i og hvor stor en harddisk samt
hvorlænge batteriet kan køre.

Prøv lige at være lidt mere informativ.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-12-02 00:40

Lars Andersen <LarsAndersen1@msn.com> wrote:

> Brugt til kr. 9.000,-:
>
> http://www.apple-history.com/pg3sfirewire.html
>
> Er det rimeligt?

Hvis det er en 400MHz model er det for meget næsten uanset hvordan den
er bestykket. (Okay, med nyere 5400 omdr/min 45 GB HDD ville det måske
være en fin pris.) En 500MHz model med ekstra RAM og evt. airportkort
ville godt kunne indbringe nævnte pris.

Men om den så er det værd - tja... Efter min mening er Pismo'en den
næste bærbar som ryger over i bunken af "ikke interessante brugtkøb".
(Her ligger min iMacDV allerede og hygger sig.) Det var en fed bærbar i
sin tid, altså Pismoe'en. (Har selv haft en Men den mangler altså
lige lidt på grafiksiden for at køre rigtig godt med OS X og skærmen,
ihvertfald på min, var noget lyssvag.

Jeg ville helt klart gå efter en ny iBook. Frisk nyt batteri, bedre
skærm og et grafikkort som understøtter OS X ville gøre udslaget på min
"positiv liste".

> - og hvad koster et brugt Diskette-drev til sådan en svend mon ?

Måske kan du få fat i et billigt 120mb diskette drev af den slags som
blev solgt for år tilbage. Var det superdrive de hed. Henrik Münster
snakker nogle gange om at sælge sit, og han er nok ikke den eneste der
har sådan en svend til at stå og samle støv.

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-12-02 00:54

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
> snakker nogle gange om at sælge sit, og han er nok ikke den eneste der
> har sådan en svend til at stå og samle støv.

Det kan bestemt ikke roses nok. Gennemført Bondi iMac-design selv når
det gælder kabler og stik. Altid driftsikkert. OK, der kan være lidt
bøvl med DOS-disketter, hvis de ikke er formateret på en Mac. Men så har
man jo en gammel PowerBook 5300 stående
Jeg mener, jeg så nogle SuperDiske hos OfficeLine i Odense i
sommer. Ellers er de måske en smule svære at skaffe. Men drevet kører
selv under OS X uden specielle drivere.

<http://www.superdisk.com>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ben Knudsen

Dato : 10-12-02 14:43

LarsAndersen1@msn.com writes:
>Brugt til kr. 9.000,-:

Jeg mener at jeg solgte min 400mhz/192mb ram/12gb hd til 7800,- eller
noget i den retning for ca. halvanden måned siden (min hukommelse hakker
noget). Batteriet var rimelig velfungerende.
Ergo har jeg solgt for billigt eller du køber for dyrt (alt afhængigt af
udstyr og stand selvfølgelig). Bemærk at et nyt batteri koster omkring
1700.

Ben