MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 2000 og ur-problemer
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-12-02 11:35

Hejsa,

mine forældres har et problem med Windows uret, PCen
taber 1-2 timer hver dag.
Jeg ved der har været skrevet om det før, men hvordan er
det man løser problemet?

Er det noget med der skal downloades et lille program der
automatisk stiller tiden via nettet?
(de har en ADSL linie er altid online)

Eller er det batteriet på motherboardet der er ved at være fladt?
(det er en gammel PII 266)

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : Henrik

Dato : 10-12-02 11:40

Det lyder som om det er cmos-batteriet, der er ved at være fladt!

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3df5c353$0$47074$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-12-02 12:10

Henrik wrote:
> Det lyder som om det er cmos-batteriet, der er ved at være fladt!

Det tror jeg også, det lyder bare mærkeligt.
Tak, jeg vil prøve at finde et nyt.

Mvh.
Mikael

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-12-02 12:32

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Det tror jeg også, det lyder bare mærkeligt.
> Tak, jeg vil prøve at finde et nyt.

Indtil da kan du prøve NetTime http://nettime.sourceforge.net/ Det kan køre
som en service og automatisk holde dit ur opdateret.

--
Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-12-02 13:08

Lars Jørgensen wrote:
> Indtil da kan du prøve NetTime http://nettime.sourceforge.net/ Det
> kan køre som en service og automatisk holde dit ur opdateret.

Tak, det vil jeg prøve indtil jeg finder et nyt batteri.

/Mikael