Skærme
Fijala 3554
Hold jer fra PC-Netto
Fra : Brian & Katrine

Dato : 10-12-02 10:46

Hej gruppe.

Lige en advarsel, når I skal ud og købe skærm pr. postordre:

Når man bestiller via Internettet, så har man 14 dages fuld returret.
Desværre lever ikke alle op til denne service. Jeg købte for nogle måneder
siden en Viewsonic hos PC-Netto til ca. 2.900 kr. + fragt. Jeg syntes dog
ikke, den levede op til mine krav, og jeg endte med at købe en anden skærm
et andet sted.

Jeg sendte få dage efter Viewsonic'en tilbage som forsigtigpakke og regnede
så med, at jeg snart ville modtage mine 2.900 kr. Jeg er godt klar over, at
man selv skal afholde udgifterne til fragt begge veje.

Følgende modtog jeg i en amil fra PC-Netto:

***** Vi kan desværre ikke krediterer dig skærmen 100% da den ikke er i
væsentlig samme stand (pga af emballagen) For at vi kan sælge den som ny,
skal er der fortages en omparkning og ny emballage af skærmen hvilken er
rimlig dyrt. *****

(Dele af beskeden fjernet)

Da jeg så ringede og talte med PC-Netto, fortalte de, at emballagen var
blevet beskadiget. Men hvad har det med mig at gøre? Pakken så forfærdelig
ud, da den kom her, og den er ikke blevet mere ødelagt af, at jeg åbnede
den, satte skærmen til og pakkede skærmen ned igen.

Men PC-Netto mente, at jeg skulle betale for en ny ompakning, hvilket de
iflg. loven overhovedet IKKE har krav på. Derimod SKAL de betale HVER en
krone tilbage, fordi varen er i samme stand og mængde. Det erkender de oven
i købet selv når de skriver, at det er pga. emballagen.

Prøv for sjov at gætte, hvad PC-Netto mener jeg skal betale yderlige???? 100
kr.? 200 kr.? Niks:

PC-Netto har tilbudt mig 2.000 kr. !!!! Jeg faldt ned af stolen, da jeg
hørte
det. Derfor er de nu blevet kontaktet af en advokat, som mener, jeg har
fuldstændig ret i min klage. Desuden er de blevet indbragt for
forbrugerstyrelsen.

Hold jer fra PC-Netto.

Med venlig hilsen
Brian Boutrup, Aalborg.

Fra : BoBo Jensen

Dato : 10-12-02 11:56

"Brian & Katrine" <briankat@mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
> det. Derfor er de nu blevet kontaktet af en advokat, som mener, jeg
> har fuldstændig ret i min klage. Desuden er de blevet indbragt for

Hmmmm, rart at vide, håber du kommer videre med det, må være et kæmpe
irritations moment.

Bobo

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-12-02 12:23

Brian & Katrine wrote:
> Da jeg så ringede og talte med PC-Netto, fortalte de, at emballagen
> var blevet beskadiget.

Min kammerat har haft nøjagtig samme problem med netop
PC-Netto, han have bare købt et kabinet - at AOpen HX08.
Kassen så fin ud, så han modtog den og betalt. Da han så
pakkede kabinettet ud, kunne man se det ene hjørne af kabinettet
var fuldstændig sammentrykket og sidepladen kunne ikke sidde
på!
Han kontaktede PC-Netto og de sagde naturligvis det var
postvæsenets skyld og han skulle kontakte dem, da kassen
var intakt da de sendte den - og selvfølgelig var den det, man
kunne jo ikke se den var blevet tabt/knust.
Hvor pakken så er blevet tabt vides ikke, men min kammerat
har intet fået ud af det, han måtte selv prøve at rette kabinettet
og det er sgu' ikke nemt at rette det blik der....

Endnu en sørgelig historie fra PC-Netto, som også er grunden
til jeg ikke handler der... Det samme kan sige om PRC-Data,
men det er en anden historie.

/Mikael Nørrelund

Fra : felix

Dato : 10-12-02 23:45

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en meddelelse
> Endnu en sørgelig historie fra PC-Netto, som også er grunden
> til jeg ikke handler der... Det samme kan sige om PRC-Data,
> men det er en anden historie.
>
> /Mikael Nørrelund

Fortæl fortæl om PRC-Data, det hele SKAL frem i nyhedsgrupperne, de er her for det samme.

Jeg har også en historie om PRC-Data

Fra : felix

Dato : 10-12-02 23:45

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-12-02 10:14

felix wrote:
> Fortæl fortæl om PRC-Data, det hele SKAL frem i
> nyhedsgrupperne, de er her for det samme.

Det er godt nok en gammel historie og jeg har skrevet den
her på news før, men her kommer den:

Jeg købte en stang PC133 RAM fra Memory Card Technology,
dengang de var nogle af de eneste med 10års garanti og de var
væsentlig dyrere end de andre mærker.
Den første jeg fik kunne ikke køre de 133MHz, så den blev
byttet og den nye var ikke fra MCT, så den fik de lige i hovedet
igen, da jeg ikke vil have en billigere vare end jeg har betalt for!
Så gik der et par uger og jeg fik igen et andet mærke, nu ville
de ikke tage den tilbage... Jeg sidder stadig med den stang...

> Jeg har også en historie om PRC-Data

Så kom da med den ;)

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-12-02 10:26

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Det er godt nok en gammel historie og jeg har skrevet den
> her på news før, men her kommer den:

Fandt lige den rigtige historie:
<http://shor.ter.dk/337517643>

/Mikael

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 10-12-02 17:18

> [...]
> skal er der fortages en omparkning og ny emballage af skærmen hvilken er

Fuck dem og deres emballage. Den holder slet ikke i retten. Det med orginal
emballage og væsentlige samme stand er kun hvis du får en fin kasse med tryk
og hele svineriet (f.eks. når du køber mobiltlf.). Det gælder ikke for en
grim brun papkasse som du sikkert har modtaget din skærm i. De kan få 29,75
(eller hvor meget sådan en nu koster) og så købe sig en ny papkasse hvis de
virkelig mener det er et problem.

> [...]
> det. Derfor er de nu blevet kontaktet af en advokat, som mener, jeg har
> fuldstændig ret i min klage. Desuden er de blevet indbragt for

Jeg er helt enig. Du står temmelig godt. Det er et meget lille beløb der kan
blive tale om hvis de endelig skal have et par håndører.

Mvh.
Ulrich

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 10-12-02 17:18

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-12-02 20:17

"Brian & Katrine" <briankat@mail1.stofanet.dk> skrev

> [...]
ny,
> skal er der fortages en omparkning og ny emballage af skærmen hvilken

Hej Brian,

PC-Netto er nogle fjolser, som ikke har forstået princippet i at hvor
der handles, spildes der. Tak for advarslen - nu ved jeg hvor jeg ikke
skal købe min næste skærm

Juridisk er de som du også selv siger, på ganske tynd is.
Forbrugeraftalelovens §12a stk. 6 siger:

"Stk. 6. I de i stk. 3 nævnte tilfælde er fortrydelsesretten betinget
af, at det modtagne overgives til den erhvervsdrivende på dennes
forretningssted i væsentlig samme stand og mængde, hvori det var, da
forbrugeren fik det i hænde. § 8, stk. 1, 2. pkt., og stk. 2, finder
tilsvarende anvendelse."

Javel - om "væsentligt samme stand og mængde" også inkluderer emballagen
er jeg ikke helt sikker på - men der henvises i teksten til § 8, stk. 1,
2. pkt., og stk. 2, som i dit tilfælde er ret interessant:

"Stk. 2. Er varen blevet beskadiget eller forringet, efter at køberen
har fået den i hænde, bevarer han sin fortrydelsesret, hvis
beskadigelsen eller forringelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende
omsorg fra hans side."

Da du har sendt varen som "forsigtig" har du handlet i lighed med
almindelig sund fornuft, og er derfor som jeg tolker det fuldt
berettiget til at hæve købet.

Håber du finder en løsning

mvh
Peter

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-12-02 20:17

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-12-02 20:28

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev

> Juridisk er de som du også selv siger, på ganske tynd is.

Lidt flere detaljer kan du i øvrigt finde på http://www.net-tjek.dk som
er forbrugerombudsmandens hjemmeside om e-handel under "forbruger",
fortrydelsesret" og "Eksempler på typiske ulovlige vilkår i forbindelse
med fortrydelsesret"

mvh
Peter

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 11-12-02 10:55

Sjovt nok har selv samme side (www.net-tjek.dk) givet pc-netto topkarakter!

--
Mvh.

Kenneth (Fjern "FJERNDETTE" i mail adr. ved direkte svar)

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-12-02 11:18

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com>
skrev

> Sjovt nok har selv samme side (www.net-tjek.dk) givet pc-netto
topkarakter!

Det grænser jo til det absurde... Men i det hele taget er det
karaktersystem ikke meget værd, da der jo nemt kan være forskel på hvad
en virksomhed siger de lever op til - og hvad de rent faktisk lever op
til, når det kommer til stykket.

mvh
Peter

Fra : Brian & Katrine

Dato : 11-12-02 22:58

> [...]
> karaktersystem ikke meget værd, da der jo nemt kan være forskel på hvad
> en virksomhed siger de lever op til - og hvad de rent faktisk lever op

Nemlig! Karakteren er kun givet ud fra oplysninger på deres hjemmeside og
ikke efter faktiske forhold. I samme undersøgelse kan man i øvrigt se, at
IKEA ligger ret dårligt. Pudsigt, for vi har uden problemer fået både byttet
et defekt vitrineskab samt fået kørt en ekstra reoldel fra Århus til Ålborg
med privat fragtmand u/beregning... Så... Sådan noget kan ikke bruge til at
generalisere med. Jeg skal ikke kunne sige, hvordan PC-Nettos politik er i
øvrigt, men godt 900 kr. for en papkasse synes liiiiiiiiiiiiiiiige i
overkanten!!!

Ellers tak for jeres svar - det er rart, at folk synes enige med mig. Håber,
jeg har reddet nogle fra fremtidige problemer med dem.

Hilsen Brian.