MS Windows
briani 27239
VPN og afvikling af loginscript på AD
Fra : Mogens

Dato : 10-12-02 09:54

Vi har en VPN forbindelse til firmaet, men hvordan får vi afviklet vores
loginscript automatisk? Vi har en Win2000 Server med AD og vores brugere
bliver autoriseret vha. RADIUS på AD. Det der er mit problem er, at når man
sidder derhjemme er man ikke logget ind i firmaets domæne og derfor opnår
man ikke de samme rettigheder ved VPN login (man kan end ikke tilgå AD
serverens NETLOGON mappe) - hvordan får jeg de rettigheder "hjem" til min
VPN uden at skulle melde alle brugeres private maskine ind i firmaets
domæne? Og hvad gør jeg med f.eks. Win XP Home, som ikke kan logge på
domæne?

Mogens.

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 10-12-02 15:48

Umiddelbart vil jeg sige at det loginscript lægger du i en bat fil, læg den
på din hjemmepc. Lav VPN tunnlen og dobbeltklik på bat filen.

Bo

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 10-12-02 15:48

Fra : Mogens

Dato : 10-12-02 16:09

> Umiddelbart vil jeg sige at det loginscript lægger du i en bat fil, læg
den
> på din hjemmepc. Lav VPN tunnlen og dobbeltklik på bat filen.

Jeg vil helst ikke have kodeordet i klartekst (i BAT filen).

Mogens